کد خبر: ۱۲۶۵۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان شیلات منعقد شده در صدد هستیم تمام فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان را شناسنامه‌دار کنیم / استفاده‌ از هورمون در پرورش مرغ و توزیع گوشت‌ گاومیش هندی در بازار مصرف ممنوع است و با آن برخورد می‌شود...
drdasnameayat91
حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی از شناسنامه‌دار شدن و اجرای طرح کد رهگیری برای فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده‌ از هورمون در پرورش مرغ و توزیع گوشت‌ گاومیش هندی در بازار مصرف ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر سید محسن دستور در جمع خبرنگاران امروز در یک نشست خبری گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان شیلات منعقد شده در صدد هستیم تمام فرآورده‌های دام، طیور و آبزیان را شناسنامه‌دار کنیم.

وی افزود: در اسفند‌ماه سال گذشته طرح کد رهگیری طیور به صورت آزمایشی در کشتارگاه‌های استان قم انجام شد و امیدواریم در سال جاری این طرح در همه واحد‌های پرورش طیور اجرا شود.

افزایش اعتبارات واکسیناسیون دام و طیور

رییس سازمان دامپزشکی درباره‌ی اعتبارات این سازمان برای واکسیناسیون عنوان کرد: اعتبار سازمان در سال گذشته در حوزه واکسن حدود 30 میلیارد تومان بود که این میزان در سال جاری به قوت خود باقی‌ است و حدود 20 درصد نیز به دلیل افزایش قیمت واکسن به آن افزوده می‌شود.

دستور ادامه داد: در سال گذشته در زمینه‌ی توسعه واکسیناسیون مناطق روستایی و عشایری 100 درصد نسبت به سال 90 رشد داشتیم که امیدواریم این ضریب سال جاری نیز ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود 215 میلیون رأس واکسیناسیون دامی به کمک بخش‌های دولتی و غیردولتی انجام شد. هم‌چنین هدفمندی واکسیناسیون نیز در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: از اقدامات انجام شده در سال گذشته کنترل بیماری شاربن بود که با کاهش 14 کانون‌ شیوع این بیماری در دام‌های سبک و سنگین و کاهش و قطع واکسیناسیون در 10 استان مواجه بودیم.

دستور اظهار کرد: کانون‌های شیوع بیماری تب برفکی در دام‌های سبک حدود 20 درصد و در دام‌های سنگین حدود 35 درصد کاهش یافت. هم‌چنین واکسیناسیون تب برفکی در سال گذشته برای حدود 27 میلیون رأس دام سبک و هفت میلیون رأس دام سنگین انجام شد.

رییس سازمان دامپزشکی عنوان کرد:‌ افزایش واکسیناسیون بیماری طاعون نوشخوار‌کنندگان کوچک باعث کاهش 30 درصدی کانون شیوع آن در سال گذشته نسبت به سال 90 شد که امیدواریم امسال با افزایش تولید داخل بتوانیم ضمن افزایش حجم واکسیناسیون، کانون‌های شیوع این بیماری را کاهش دهیم.

استفاده‌ از هورمون در پرورش مرغ ممنوع است

دستور با اشاره به برخورد با کسانی که از هورمون برای پرورش مرغ گوشتی استفاده کنند، اعلام کرد: مصرف هورمون در واحد‌های پرورش طیور گوشتی وجود نداشته و ممنوع است اما همواره شایعه‌ی استفاده پرورش‌دهندگان مرغ از هورمون در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: کاهش واکسیناسیون و کانون‌های شیوع بیماری باعث کاهش مصرف واکسن در سال گذشته شد که پنج تا شش میلیارد تومان برای کشور صرفه‌جویی به همراه داشت.

رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به کنترل و پایش بیماری‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های سازمان دامپزشکی در سال جاری عنوان کرد: طرح پایش فرآورده‌های دام و طیور در سال‌ گذشته نیز انجام شد و این طرح در سال جاری برای شش محصول گوشت مرغ، ماهی، گوشت قرمز، شیر، عسل و تخم‌مرغ اجرا می‌شود.

دستور افزود: بهره برداری از برخی مراکز بررسی و تشخیص‌های تخصصی در کشور در دستور کار قرار دارد که امیدواریم فاز نخست مرکز بررسی بیماری‌های دامی "گل‌مکان مشهد" در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این‌که پایش برخی بیماری‌های تنفسی در حوزه طیور یکی‌دیگر از وظایف سازمان دامپزشکی است، گفت: طرح پایش این بیماری‌ها مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، راه‌اندازی سیستم مراقبت آبزیان، کنترل فرآورده‌های بیولوژیکی و دارو، یکپارچه‌سازی شبکه‌های مراقبت در دام، طیور و آبزیان، در دستور کار امسال قرار دارد.

رییس سازمان دامپزشکی گفت: سال گذشته باید چهار میلیارد تومان برای غرامت بیماری‌های مشترک اختصاص می‌یافت اما حدود 1.5 میلیارد تومان آن باقی‌مانده است که امیدواریم با قول‌های مساعدی که به سازمان داده شده در سال جاری پرداخت شود.

توزیع گوشت‌گاومیش هندی ممنوع است

دستور درباره‌ی چگونگی ورادات دام و فرآورده‌های آن به کشور اظهار کرد: مجوز‌های بهداشتی سازمان برای واردات بر اساس قوانین و استاندارد‌های بین‌المللی صادر شده و همواره متقاضیان جدید مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت بروز مشکل بتوانیم بازار‌های جدیدی برای تامین نیاز‌ کشور پیدا کنیم.

به گفته وی در حال حاضر واردات گوشت قرمز تنها از ایالات پارانای برزیل ممنوع شده است.

رییس سازمان دامپزشکی عنوان کرد: قاچاق دام در اواخر سال گذشته آغاز شده بود که براساس دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر جلوگیری از آن، اقدامات لازم انجام شده که در این راستا میزان دام هایی که از خروج قاچاقی آنها جلوگیری شده، اعلام شد.

دستور با اشاره به بررسی و پایش دقیق گوشت گاومیش هندی عنوان کرد: هند با 96 میلیون رأس گاومیش و 56 درصد گوشت گاومیش در جهان را تامین کرده و به کشور‌های بسیاری صادر می‌کند اما سازمان دامپزشکی در صورت مشاهده توزیع گوشت‌هایی مانند گوشت گاومیش هندی که به عنوان مصرف صنعتی به کشور وارد می‌شود، در بازار مصرف برخورد می‌کند.

 

حذف ارز مرجع واردات دارو و واکسن

 

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سازمان دامپزشکی در اخذ ارز مرجع برای واردات دارو و واکسیناسیون موفق نبوده است، گفت: این سازمان همانند وزارت بهداشت برای واردات دارو و واکسن ارز مرجع دریافت کرد اما امسال با حذف ارز مرجع و تخصیص ارز مبادله‌ای باید تمهیداتی برای تأمین دارو و واکسن در نظر گرفته شود.

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
ایکاش آقای دکتر دستور در این نشست خبری اشاره ای نیز به علت سفرهای خارجی ....خود مینمودند و بخصوص در مورد ......سفر اخیرشان به کشور برزیل توضیح میدادند....{اگر} شرکت وارد کننده گوشت از برزیل تامین کننده هزینه سفر رئیس سازمان به برزیل باشد میتوان از سازمان دامپزشکی انتظار داشت جلوی واردات گوشت از همان کشور را بدلیل شیوع تب برفکی ..........وضعیت فعلی دامپزشکی که یک روز واکسن نداریم و روز دیگر دارو نداریم و روز دیگر شاهد وقوع انواع بیماریهای مختلف در گوشه گوشه کشور هستیم آیا رئیس سازمان دامپزشکی کاری مهمتر .....ندارد که به آن بپردازد؟؟اگر ............امید است آقای دکتر دستور پاسخ این سوالات را بعد از سفر ماه آینده خود به پاریس بدهند!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
از اینکه می بینم جن........در این وب سایت فعال هستند و کامنت می گذارند خیلی خوشحالم چرا که این امر بیانگر پیشرفت ایشان در بعد اجتماعی است متنی که با عنوان کارشناس سازمان نوشته اند .....ید طولایی در کارشناسی دارند ....... همه امور را واقفند و به قول معروف بقیه همه .... هستند تازه سفرهای ...... ای استاد وهم و خیال غافل از آنی که هرکس کشته خویش را می درود .........دکتر دستور هم مانند هر رئیسی نقطه ضعف و قوت داشته است ولی آنقدر به اعتلای این نام و رشته خدمت کرده که برای همه قابل احترام باشد از رونمای تمبر و برگزاری اجلاس سران دامپزشکی و .... تا تعرفه های دامپزشکی و طرح تسری حاظرم قسم بخورم حتی اگر همین الان بدون خونریزی تو را رئیس سازمان بگذارند جمعا 10 نفر برای همکاری با خودت پیدا نمی کنی .........سربلند باشی اگر ......- یکی از دامپزشکان ایران-
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
حالا که آقای دکتر دستور در خیلی از کارها رکورد زده است مثلا برای انتخاب معاون خود رکورد شش ماهه زده است، چه اشکالی دارد ..........- کارشناس سازمان
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
اگه شما را هم همراهش برده بود،چی!! .....- گل آقا
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
0
....در مقابل تصمیم نمایندگاه رییس جمهور در اصل 127 قانون اساسی اطاعت نکرده است ........ اینکه به خرج بخش خصوصی نظارت خاکمیتی به زعم خودشان در برزیل اعمال کنند که البته دیوان عدالت یک روزی بازخواست خواهد کرد وآن روز نزدیک است .- دکتر مجتبی مرتضوی
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
0
0
با سلام خواهشمند است ریاست محترم سازمان در موارد زیر نیز اشاراتی بفرمایند
علت به حاشیه راندن کارشناسان با سابقه و تجربه در سازمان دامپزشکی -علت افزایش سفرهای خارجی کارشناسان کم تجربه ولی .....- علت اخذ تعرفه خدمات ......-علت صدورگواهیهای اموزشی ........بدون شرکت در کلاس -علت وجود اختلاف فاحش در پرداخت فوق العاده های مدیران با کارشناسان -......... علت...........- کارشناس سازمان دامپزشکی
یکی از دامپزشکان ایران
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
0
0
آقوی کارشناس سازمان : علت به حاشیه راندن کارشناسان باتجربه و با سابقه در سازمان ........آن کارشناسان محترم بوده - افزایش سفرهای خارجی کارشناسان کم تجربه ایجاد مساوات در بهره مندی از موقعیت های شغلی و پرورش نیروهای جدید برای نسل .....سازمان - علت اخذ تعرفه خدمات نص صریح قانون اساسی- علت صدور گواهیهای آموزشی بدون حضور قطعا امثال خود شما ها هستید که چون چندسالی زودتر استخدام شده اید و خود را پیشکسوت می دانید خود را مبری از هرگونه آموزش می دانید و بدون شرکت در کلاسها...... و گواهینامه دریافت می دارید - مدیرانی که ما میشناسیم اختلاف فاحشی در دریافتی ندارند مگر اینکه فیش حقوقی نادیده خودتان را ملاک قرار دهید
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
0
به ریاست محترم سازمان عرض میشود که متاسفانه تعدادی از استانها را کاملا به امان خدا رها کرده اند ودر مقابل سوئ مدیریت مدیران کل بی تفاوت شده اند وروزی باید جواب این بی تفاوتی را در بارگاه الهی و پیشگاه مردم و دامداران بدهند /خیلی از ........- کارشناس بخش دولتی

در استان ما اداره کل دامپزشکی به نظام دامپزشکی استان دفتر کار داده است و با دادن این .... نظرات خود را به نظام دامپزشکی اعمال میکند تقاضای رسیدگی داریم- کاردان دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
0
0
وقتی وضعیت حقوقی خود را با پزشکان بخش دولتی مقایسه کنیم فقط دچار افسردگی میگردیم و این از برکات .............- دکتر دامپزشک دولتی
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
0
0
دکتر دستور لطف کند و به وضعیت دفتر قرنطینه سازمان رسیدگی کند و ببیند که آیا زمانیکه کارشناس اعزامیشان در کشور خارج ......و پیاپی به دفتر قرنطینه ایمیل میزند و پاسخی دریافت نمیکند ، چطور انجام وظیفه نماید؟ ......- همکار
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
مدتی است که برخی شرکتهای وارد کننده از استانهای خراسان ، حق ماموریت دامپزشکان اعزامی را نمی دهند و دکتر دستور این خبرها را نمی شنود .....
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
0
یارو را به ده راه نمیدادن ، دنبال خونه کدخدا میگشت و حالا همه مشکلات را حل کردیم و فقط شناسنامه مونده بود. جناب دکتر دستور عزیز بیا ببین تو بازار «دوشابچی» ارومیه چه معجون هایی عرضه میشه!- همکار دولتی
نظر شما
ادامه