کد خبر: ۱۲۵۹۰
حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران از اختصاص ارز مرجع برای واردات نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: درصورتیکه هزینه‌های افزایش یافته‌ی تولید، جبران نشود قیمت گوشت قرمز و شیر افزایش می‌یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سعید سلطانی اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد، تفاهم‌نامه منعقد شده قبلی در راستای تولید و تحویل شیر به کارخانه‌های لبنی تا پایان امسال نیز ادامه یابد البته میزان تغییر قیمت مصوب آن در حال بررسی است.

اختصاص ارز مرجع برای واردات نهاده‌های دامی

وی افزود: در این جلسه قول مساعد برای تامین نهاده‌های دامی با ارز مرجع داده شد تا دامداران از بابت علوفه‌های مورد نیاز خود نگرانی نداشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران عنوان کرد: از آنجاکه هزینه‌های تولید مانند حقوق کارگران و ... در سال جاری 30 درصد افزایش یافته است، مقرر شد در جلساتی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان میزان اثر‌گذاری این هزینه‌ها در قیمت تمام شده محصولات دامی بررسی شود و در نهایت هزینه‌های افزایش یافته یا جبران شود یا به همان میزان در قیمت فرآورده‌های دامی لحاظ شود.

گوشت‌های وارداتی گران شده نه داخلی

سلطانی با بیان این‌که قیمت گوشت قرمز از سوی دامداران افزایش نیافته است، گفت: گرچه افزایش 60 درصدی قیمت گوشت در بازار درست نیست اما تولید‌کنندگان نقشی در گرانی گوشت ندارند چرا که گوشت‌های وارداتی در بازار به سبب اختصاص‌ نیافتن ارز مرجع، افزایش قیمت داشته‌ است.

 

نظر شما
ادامه