کد خبر: ۱۲۵۸۲
حکیم مهر - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: با توجه به اهداف و سیاست‌های ملی کشور تحقیقات این موسسه به سمت پژوهش‌های محصول‌محور پیش می‌رود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر هادی فامیل قدکچی اظهار کرد: براساس اولویت محصول‌محور بودن پژوهش‌ها، تحقیقاتی برای این موسسه ارزشمند هستند که در نهایت به تولید محصولات جدید یا ارتقای کیفیت محصولات گذشته منتهی می‌شوند.

وی افزود: برای تحقق اهداف باید تحولاتی در ساختار پژوهشی این موسسه ایجاد شود و آزمایشگاه‌های فعال در این موسسه برنامه‌های مدونی را در راستای پژوهش محصول‌محور ارائه کنند.

قدکچی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موسسه رازی در منطقه و در بین بسیاری از کشورهای دنیا بی نظیر است بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای اهداف کلان و ملی کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی این موسسه افزایش تولید است اما باید در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هزینه‌ها به سمتی هدایت شوند که مورد نیاز و ضروری باشند.

قدکچی تصریح کرد: در حال حاضر این موسسه دارای شعبه‌هایی در استان‌های خراسان، خوزستان، مرکزی،آذربایجان شرقی، فارس و کرمان است.

رییس موسسه سرم‌سازی رازی اضافه کرد: خوشبختانه هم‌اکنون فعالیت‌های مناسبی در حوزه‌های پژوهشی و تولید شعب این موسسه در حال انجام است که امیدواریم در سال جاری به افزایش درآمد منجر شود.

وی در پایان اظهار کرد: بر اساس طرح کلان این موسسه، تولید 15 واکسن دامی در دستور کار قرار گرفته است که به زودی اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه