کد خبر: ۱۲۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه تمام مسئولان دولتی در واردات گوشت‌های خراب مقصر و متخلف هستند، گفت: به طور حتم واردات لاشه‌های گوشت هندی بدون هیچ نظارتی نشان‌دهنده سوء مدیریت مسئولان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، محمدجواد نظری‌مهر در واکنش به اظهارات محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر واردات لاشه‌های خراب گوشت و تولید محصولات سوسیس و کالباس از این کالاها، گفت: بسیار جالب است که خود مسئولان دولتی ضعف نظارتی خود را اقرار و از این وضعیت انتقاد می‌کنند.

نماینده مردم کردکوی، بندر گز و بندر ترکمن در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه تمام مسئولان و دستگاه‌های دولتی در واردات گوشت‌های خراب مقصر و متخلف هستند، افزود: متأسفانه وزارتخانه‌های مربوطه به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی در نظارت بر واردات محصولات خوراکی بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مسئولان دولتی با مطرح کردن موضوعاتی مانند واردات محصولات بی‌کیفیت به دنبال جذب امتیاز هستند، گفت: به طور حتم واردات لاشه‌های گوشت هندی بدون هیچ نظارتی نشان‌دهنده سوء مدیریت مسئولان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری اظهارات رحیمی درباره به کارگیری لاشه های خراب گوشت در محصولات سوسیس و کالباس، تصریح کرد: اظهارات این مسئول نشان‌دهنده وضعیت تأسف‌بار تولید غذاهای آماده در کشور است، که این موضوع بیش از پیش لزوم استفاده نکردن از این غذا را نشان می‌دهد.

وی با انتقاد از دولت به‌علت کنترل نکردن رشد ایجاد فست‌فودها در کشور، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی مکلف شده که کالا و غذاهای آسیب‌رسان به جامعه را کنترل و عوارض آن را اعلام کند، اما متأسفانه این وزارتخانه در انجام وظایف خود خوب عمل نکرده است، از این‌روبرای کنترل این مراکز دولت باید با افزایش مالیات و جریمه از توسعه این‌گونه مراکز جلوگیری کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه این کمیسیون با جدیت موضوع واردات لاشه‌های خراب گوشت هندی را بررسی می‌کند، یادآور شد: به طور حتم باید با مسببان و عاملان اصلی این تخلفات برخورد جدی شود.

بررسی پژوهشگران نشان می‌دهد خوردن روزانه ۵۰ گرم سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به سرطان روده را که یکی از خطرناکترین انواع سرطان است ۲۰ درصد افزایش می دهد.

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
مواجب بگیر سازمان دامپزشکی جرات نداری علیه توهینی که به صنف دامپزشکی شده و حکم ....... برای رئیس جدید نظام دامپزشکی زدند، موضع گیری کنی ؟ البته حتما برات نمی صرفه! بازهم س........ اینجا فرق حمایتهای دولتی از سایت ها مشخص می شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه