کد خبر: ۱۲۵۶۷

حکیم مهر - ارز مرجعی که به نهاده‌ها اختصاص داده می‌شود، حذف شود، باید مواد اولیه و سرمایه در گردش مرغدارها برای جلوگیری از وارد آمدن شوک به صنعت مرغ تأمین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، عضو هیئت مدیره انجمن جوجه یک‌روزه با اعلام این مطلب درباره احتمال اختصاص ارز مبادله‌ای به جای ارز مرجع برای واردات نهاده‌های دامی گفت: برای اجرای این امر در صنعت مرغ نیازمند تأمین مواد اولیه و سرمایه در گردش مرغدار است تا مشکلی در تولید ایجاد نشود.

امیر میران‌آملی افزود: اگر این حرکت به‌صورت کنترل‌شده‌ای به اجرا درنیاید به صنعت مرغ یک شوک وارد کرده و حتی این امکان وجود دارد که با کمبود مرغ در بازار مصرف روبه‌رو شویم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بدون توجه به قیمت نهاده‌ها ارز مرجع حذف شود، این احتمال می‌رود که قیمت آنها دوبرابر شده و مرغدار سرمایه لازم و بازار مصرف برای تولید محصول خود نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن جوجه یک‌روزه ادامه داد: برای تعیین قیمت دقیق مرغ باید تا روزهای آینده صبر کرد تا معلوم شود که نهاده مورد نیاز مرغدار برای تولید به چه صورتی تأمین می‌شود تا بتوان درباره قیمت دقیق مرغ صحبت کرد.

میران‌آملی تصریح کرد: در صورتی نیز که برای تنظیم بازار مصرف اقدام به واردات مرغ با ارز مبادله‌ای شود، دیگر به صرفه نبوده و قیمت تمام‌شده آن افزایش می‌یابد.

وی در پایان یادآور شد: به‌دلیل افت شدید چند روز گذشته قیمت مرغ در بازار مصرف، مرغدارها تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند و جوجه‌های تولیدشده روی دست تولیدکننده باقی مانده است.

 

نظر شما
ادامه