کد خبر: ۱۲۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - در حالی‌که قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ گرم در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال جاری 5300 تومان اعلام شد، مرغداران معتقدند با احتساب هزینه‌های موجود از مرغداری تا بازار مصرف، تنها 3600 تومان برای هر کیلوگرم مرغ زنده نصیب آنها می‌شود که راضی‌کننده نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد مازاد تولید مرغ گرم با قیمت 5300 تومان از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود و قیمت مصوب توزیع مرغ در خرده‌فروشی‌ها تغییری نکند.

به گفته معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت پشتیبانی امور دام، مازاد تولید مرغ گرم را کیلویی 5300 تومان خریداری می‌کند و با پرداخت مابه‌التفاوت خرید و فروش به صورت یارانه‌ای قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده را 5700 تومان نگه می‌دارد.

اما رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در این باره به ایسنا گفت: این قیمت مورد رضایت مرغداران نیست و آنها باید منتظر باشند دیگر شرایط و هزینه‌های تولید را ببینند، شاید رغبتی برای ادامه تولید داشته باشند.

محمد یوسفی افزود: با احتساب هزینه‌هایی که مرغ پس از خرید از مرغداری تا کشتار و بسته‌بندی به عنوان مرغ گرم یا آماده طبخ دارد، حدود 3600 تومان به ازای هر کیلوگرم مرغ زنده نصیب مرغداران می‌شود که 400 تومان پایین‌تر از قیمت پیشنهادی به ستاد تنظیم بازار است.

وی اظهار کرد: مرغداران امیدوارند تا دیگر شرایط تولید مانند هزینه‌های کشتار و بسته‌بندی، قیمت نهاده‌هایی که بابت تحویل هر کیلوگرم مرغ زنده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌گیرند و چگونگی تامین ارز مرجع برای ثبت سفارش‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی به گونه‌ای باشد که تا حدودی جبران‌کننده قیمت‌های اعلام شده، باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حامد منافی
|
-
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
با عرض سلام
یعنی شما با این تفاسیر میفرمایید که قیمت مرغ زنده برای مرغدار کیلویی 1700 تومان هزینه دارد؟؟؟؟!!!!
با این قیمت دان.
که ارزانترین ان ذرت با کیلویی 1000 تومان است؟باورم نمیشه این اظهار نظر!!!
ایا 5300 از مرغدار خریداری میشود یا قیمت تحویل به مردم است؟
نظر شما
ادامه