کد خبر: ۱۲۳۸۶
حکیم مهر -در حالی که در سال گذشته چهار میلیون تن واردات نهاده‌های دامی انجام شده برای سه ماهه اول سال 92، دو میلیون و 400 هزار تن نهاده‌های دامی ذخیره شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، عباس پشم‌فروش، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام از واردات چهار میلیون تن نهاده دامی به کشور خبر داد و اظهار کرد: قرار بود در سال گذشته سیاست‌گذاری‌ها به نحوی باشد که تامین نهاده‌های دامی برای سه ماهه اول سال 92 نیز انجام شود.

وی ادامه داد: از این رو با پیگیری‌های انجام شده، چهار میلیون تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام به کشور وارد شد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه هر زمان در داخل کشور ذخیره مطمئنی انجام شود، تولیدکننده با خیال راحت‌تری به تولید می‌پردازد، اظهار کرد: ولی اگر در بحث تولید و تامین نهاده‌ها، نگرانی وجود داشته باشد، هیچ زمان نمی‌توانستیم دو میلیون تن مرغ در داخل کشور تولید کنیم.

پشم‌فروش ادامه داد: در بحث جو و ذرت می‌توان گفت که 50 تا 60 درصد آن تولید داخل بوده، ولی 90 درصد از سویا، وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه از چهار میلیون تن واردات نهاده‌های دامی در سال قبل، تنها 40 درصد آن توزیع شده است، خاطر نشان کرد: به طور نسبی یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 600 تن نهاده دامی در سال قبل توزیع شده و هم‌اکنون نزدیک به دو میلیون و 400 تن ذخیره نهاده دامی برای سال 92 داریم.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام درباره میزان تولید سالانه مرغ در کشور بیان کرد: از دو میلیون تن تولید مرغ در داخل کشور، تقریبا یک میلیون و 900 هزار تن در داخل کشور مصرف می‌شود. از این رو 100 و 200 هزار تن مازاد تولید باید صادر شود.

پشم‌فروش در این باره ادامه داد: البته برنامه تولید سالانه مرغ در کشور نیز در همین میزان است.

وی تصریح کرد: قرار بود در ماه، 90 تا 95 میلیون تن جوجه‌ریزی انجام شود که این برنامه در سال قبل تحقق یافت.

معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام در پاسخ به این سوال که چه میزان از مرغ‌های توزیع شده در راستای تنظیم بازار شب عید، تولید داخل بوده است، خاطر نشان کرد: 90 هزار تن از مرغ‌های توزیع شده در شب عید سال جاری از محل تولید داخل تامین شده بود.

پشم‌فروش در پایان گفت: روند فعالیت‌ها به نحوی بود که در کنار واردات مرغ در راستای تنظیم بازار، تولید مرغ در داخل کشور آسیب نبیند، از این رو تلاش کردیم تا 90 هزار تن از مرغ‌هایی که از داخل کشور خریداری شده بود نیز توزیع شود.

 

نظر شما
ادامه