کد خبر: ۱۲۳۷۰
حکیم مهر - رئیس شبکه بهداشت شوشتر خواستار عدم خرید گوشت توسط گردشگران در مکان‌های تفریحی شد و گفت: این گوشت‌ها اغلب غیر‌بهداشتی و بیمار هستند.
خبرگزاری فارس: گردش‌گران از خرید گوشت در مکان‌های تفریحی خودداری کنند

احمدعلی معینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: گوشت‌های گوسفند و گاوی که در مسیرهای منتهی به مکان‌های تفریحی به صورت کاملا غیربهداشتی و بیماری‌زا توزیع می‌شوند باعث بروز مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان می‌شوند و به این دلیل نباید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران از خرید این گوشت‌ها خودداری کنند، افزود: عدم خرید این گوشت‌ها تنها راه برای جلوگیری از بیماری‌های آتی و مسمومیت‌های خطرناک است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد این عرضه کنندگان در حال افزایش است، تاکید کرد: این مکان‌های سیار عرضه گوشت به صورت غیربهداشتی به دلیل سیار بودن و مشخص نبودن مکان‌های استقرار عملا غیرقابل برخورد است ولی در حال حاضر این مشکلات در حال پیگیری است.

*نظارت بهداشتی بر این عرضه کنندگان نیست

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شوشتر خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه کشتار دام در این مکان‌ها به صورت کاملا سنتی و غیربهداشتی انجام می‌شود و عدم نظارت دامپزشک باعث می‌شود تا بهداشت در عرضه گوشت به کمتر از حداقل قابل قبول برسد و به این دلیل مردم از خرید این نوع گوشت‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه دام‌های کشتار شده در این مکان‌ها از نظر سلامت تائید نیستند، تاکید کرد: دام‌های کشتار شده برای عرضه در این مکان‌های غیر بهداشتی اصلا معاینه نشده‌اند و به صورت کاملا خودسر کشته شده و عرضه می‌شوند و باید در اسرع وقت با توزیع این گوشت‌ها برخورد جدی شود.

*نکات سلامت و بهداشتی را رعایت کنیم

معینی با اشاره به اینکه گوشت را باید از مکان‌های مورد اعتماد خرید کرد، افزود: باید گوشت مصرفی خانوار را از مکان‌های بهداشتی و زیر‌نظر شبکه دامپزشکی خریداری کرد زیرا گوشت در این مکان‌ها دارای استاندارد و کشتار بهداشتی است.

وی تاکید کرد: توزیع گوشت در سطح شهرستان شوشتر با لیبل(برچسب) بهداشتی انجام می‌شود و این کار نظارت مصرف کننده را در خرید گوشت سالم بیشتر می‌کند و این خود از اقداماتی است که در عرضه گوشت سالم انجام شده است.

 

نظر شما
ادامه