کد خبر: ۱۲۳۵۱

حکیم مهر - با صدور مجوز بهداشتی توسط اداره کل دامپزشکی استان از ابتدای سال جاری 168 هزار کیلوگرم عسل از استان خراسان رضوی به کشورهای عربستان، امارات، کویت، قطر، عراق، مالزی، برونئی و افغانستان صادر شده که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی خراسان رضوی، مدیرکل دامپزشکی این استان ضمن اعلام آمادگی این اداره کل جهت ارائه خدمات به صادرکنندگان عسل و زنبورداران استان، توصیه‌هایی نیز به زنبورداران جهت رعایت بهداشت پرورش داشته و گفت: داشتن کلنی‌های قوی با ملکه جوان، رعایت حریم زنبورستان‌ها، بازدید و مراقبت منظم از زنبوران، تغذیه صحیح و کافی، پرهیز از تعذیه با عسل‌های ناشناخته، انجام ضدعفونی درست و مؤثر، درجه حرارت و رطوبت مناسب، عدم تعوض قاب‌های یک کلنی با کلنی دیگر، پیشگیری از مسمومیت حاصله از سموم و ردیابی بیماری‌ها در پیشگیری از بیماری و تلفات در زنبوران مؤثر است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی از زنبورداران استان خواست تا در صورت بروز بیماری و هرگونه تلفات غیرعادی زنبورها به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

گفتنی است، خراسان رضوی با بیش از 120 هزار کندوی زنبورعسل رتبه 11 و تولید بیش از 700 تن عسل رتبه 13 را در سطح کشور دارا است.

 

نظر شما
ادامه