کد خبر: ۱۲۲۹۹

حکیم مهر - گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادرات کل دامپزشکی کشور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه ادرات کل دامپزشکی کشور روز گذشته با حضور حضرت آیت الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و دکتر هادی قدکچی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد.
بیان مسائل مربوط به نظارت شرعی و مواد پروتئینی بامنشا حیوانی استحصالی از کشتارگاه های دام و طیور کشور، مراکز فرآوری و عمل آوری، صید و صیادی و آبزیان، عرضه و توزیع و گمرکات کشور از دیگر مباحثی بود که دراین گردهمایی به آن پرداخته شد.
در این همایش، همچنین مسئولین دفاتر به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات پیرامون مسائل اجرای امر نظارت شرعی از جمله مشکل پرداخت حقوق ناظرین شرعی از طریق دستورالعمل ابلاغی را مطرح کردند.
علاوه بر این در این گردهمایی به مسائل پیرامون مشکل جایگاه و تشکیلات و شرح وظایف و دستورالعمل سایر واحدهای تحت پوشش نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه پرداخته شد.
عدم اختصاص بودجه لازم، ابلاغ دستور العمل ها و همچنین اصلاح قانون نظارت شرعی از دیگر مباحثی بود که در گردهمایی روز گذشته مطرح شد.
خاطر نشان می شود، در حال حاضر حدود 500 نفر ناظر شرعی در کشور فعالیت دارند که بر کشتارگاه های دام و طیور، کلیه مراکز صید و اسکله های صیادی و پرورش آبزیان، مراکز فرآوری و بهره برداری نظیر مراکز بسته بندی، سردخانه ها، کارخانه های سوسیس و کالباس، کنسرو سازی و همچنین گمرکات کشور، آلایش دام اعم از حلال و حرام از حیث منافع محلله آن، گوشت مورد نیاز اقلیت های مذهبی نظارت دارند.
در پایان نیز از مراکز جمع آوری و نگهداری حیوانات مورد تحقیق نظیرمار، عقرب و عنکبوت بازدید به عمل آمد و مسئولان نیز توضیحات لازم را به مهمانان ارایه کردند.

 

نظر شما
ادامه