کد خبر: ۱۲۱۹۶

حکیم مهر - بوسیله اینترنت متصل به حیوانات می شود با آنها صحبت کرد و این گام بعدی توسعه اینترنت در جهان بعد از ورود آن بین انسانها خواهد بود.زمان خوبی است تا تمهیدات لازم را برای گفتگوی آنلاین با حیوانات آغاز کنیم؛ این نظریه جدید وینتون سرف پدر اینترنت و گروهی از "مغز بزرگانی" است که در کنسرسیوم موسوم به Interspecies Internet‌ دور هم جمع شده و چند روز پیش در برنامه TED ایده جدید خود را مطرح کردند.
هسته مرکزی تفکر آنها ایجاد شبکه اینترنت در بین حیوانات است که هم بتوان بین حیوان و انسان ارتباط آنلاین برقرار کرد و هم بین حیوان با حیوان.
وینتون سرف معروف به پدر اینترنت که پروتکل های اینترنت را نوشته، نیل گریشنفلد محقق برجسته در ام آی تی و روانشناس و محقق دولفین ها دیانا ریس، سه مغز متفکری هستند که این پروژه را مطرح کرده و می خواهند آنرا به انجام برسانند.
پیتر گابریل معروف نیز در این تیم حضور دارد.
بحث خودآگاهی حیوانات از طریق آینه یکی از پروژه های فرعی این طرح عظیم است که در حال اجراست. در این بخش ریس کیبورد لمسی برای دلفین ها ساخته تا آب بازسانان هوشمند (cetacea)    موضوعات تعریف شده را درخواست کرده و دریافت مشخصی داشته باشند.
گابریل نیز نشان داد که چکونه شامپانزه ها می توانند آهنگ بسازند. وی در ویدئوی خود نشان دا چگونه یک bonobo‌ که بسیار از نظر ژنتیک به انشان ها نزدیک است می تواند موسیقی بسازد.
شامپانزه به راحتی کار خود را انجام داده و به صاحب خود سیگنال نیز می فرستد.
گابریل معتقد است اگر بتوان با ابزار جدیدی ارتباط بین حیوانات را به صورن زبان مشترک برقرار کرد می توان شبکه ای از حیوانات را به هم متصل کرد که زبان جدید مشترک را با ابزار جدید فهمیده و به هم واکنش نشان دهند.
در اینجا باید اینترفیسی اختراع شود تا چنین تحولی رخ دهد.
اگر این اتفاق رخ دهد اورانگوتان ها در تگزاس با دولفین ها در آکواریوم بالتیمور و فیل ها در تایلند می توانند با هم ارتباط برقرار کنند و این وسیله باید در زیر مجموعه چیزی شبیه اینترنت تعریف شده و ساخته شود.
وینتون سرف می گوید نباید اینترنت را به نوع بشر محدود کنیم و سایر حیوانات و موجودات نیز باید از اینترنت استفاده کنند و از این طریق هم با خود و هم با بشر ارتباط برقرار کنند.
 وی در جملاتی افراطی تر می گوید حتی با وسیله جدید می توان با موجودات فضایی ناشناخته نیز ارتباط برقرار کرد و با آنها گفتگو کرد.

 

نظر شما
ادامه