کد خبر: ۱۲۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - نتایج یک بررسی جدید نشان داد که کشف گوشت اسب در محصولاتی که به عنوان گوشت گاو فروخته شده‌اند، بسیاری از مصرف‌کنندگان انگلیسی را شوکه کرده و موجب شده گوشت کمتری بخرند.

این رسوایی که ماه گذشته در ایرلند آغاز شد و سپس به سرعت به سراسر اروپا گسترش یافت، موجب شد بسیاری از محصولات غذایی آماده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ جمع‌آوری شوند و اعتماد مردم به محصولات غذایی لطمه ببیند.

همچنین این امر موجب برانگیخته شدن نگرانی‌هایی نسبت به اطلاعات غذایی و زنجیره تامین پیچیده غذا در سراسر اتحادیه اروپا شد که فشار بر دولت‌ها برای توضیح اشتباهات پیش آمده در کنترل کیفیت محصولات غذایی را مضاعف کرد.

یک پنجم از انگلیسی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی شرکت تحقیقاتی "کانسیومر اینتلیجنس" اظهار کرده‌اند که پس از کشف دی. ان. ای اسب در برخی از محصولات، گوشت کمتری می‌خرند.

بیش از 65 درصد از نظرسنجی‌شوندگان اظهار کردند که اعتمادشان به برندهای غذایی کمتر شده است.

این نظرسنجی به صورت آنلاین در روزهای 14 و 15 فوریه انجام گرفت و در آن بیش از 2200 نفر شرکت کردند.

پس از این‌که در ماه گذشته گوشت اسب در همبرگرهای ایرلندی کشف شد هیچ مورد بیماری بر اثر مصرف گوشت اسب تاکنون گزارش نشده با این همه بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ در تلاش برای احیای اعتبار خود هستند.

دولت‌های اروپایی نیز تاکید کرده‌اند که گوشت اسب هیچ خطری برای سلامتی ندارد با این حال در برخی از لاشه‌های مورد بررسی، دارویی کشف شده که برای مصرف انسانی ممنوع است.

براساس نتایج این نظرسنجی، بیش از 60 درصد مصرف‌کنندگان انگلیسی اکنون ترجیح می‌دهند گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های محلی بخر ند.

خرده‌فروشان انگلیسی پیش‌بینی می‌کنند که آزمایش گسترده محصولات گوشت گاوه آماده تا 22 فوریه کامل شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
0
0
لطفا تيتر بزنيد در پي رسوايي گوشت الاغ در كرمان كرماني ها كمتر گوشت مي خورند
نظر شما
ادامه