کد خبر: ۱۱۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، سازمان نظام دامپزشکی و هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران در پیام‎های جداگانه درگذشت استاد دکتر بابامخیر را به شرح زیر تسلیت گفتند.

 

پیام دکتر امیر رستمی :

 

بسمه تعالی
اذامات  العالم، ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شئی
با نهایت تاسف و تاثر، جامعه علمی کشور در فقدان یکی از فرزانگان این مرزوبوم جناب آقای دکتر بابا مخیر استاد ممتاز دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به سوگ نشست و چهره ماندگار علمی کشور و استاد اخلاق و دیانت، از میان ما رخت بربستند.
سالیان عمر پربرکت ایشان یکپارچه در مسیر مجاهدت علمی در جهت رفع نیازهای کشور و تربیت شاگردان مستعد صرف گردید. شاگردانی که علاوه بر بهره‌مندی از دریای علمی، از شاخسار اخلاق و صفات نیکو و حسنه ایشان نیز خوشه چینی می‌نمودند.
اینجانب به نیابت از سوی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگان تهران فقدان این استاد وارسته را به جامعه علمی کشور و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

                                                                          دکتر امیر رستمی
                                                              رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
                                                                            14/11/1391

------------------------------------

 

پیام دکتر سیدمحمد آقامیری :

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

سوره احزاب ؛ آیه ۲۳
از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند
بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده‏اند.
با نهایت تأسف و تألم، از خبر درگذشت استاد فرهیخته و ممتاز دانشگاه تهران، مرحوم استاد دکتر بابا مخیر مطلع گشتیم. بزرگمردی که حسن خلق و تواضع وی زبانزد شاگردان، همکاران و دوستان وی بود. فضیلت‌های اخلاقی، علمی و معرفتی این استاد فرهیخته خارج از وصف می‌باشد. این استاد فقید، همیشه در فروتنی، ادب، اخلاق، وارستگی و نظم، مصداق بارز آیه‌ی شریفه‌ی "انما یخشی الله من عباده العلماء" بود. حساسیت فوق‌العاده ایشان به رعایت عدالت و انصاف و تقید ایشان به مقررات، شهره خاص و عام بوده است.

داشتن مرتبه‌ها و تشویق‌نامه‌هایی همچون استاد ممتاز دانشگاه تهران، مؤلف کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، دامپزشک نمونه‌ی جهان، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، استاد نمونه کشوری، مرد بین‌المللی سال 98-1997، دامپزشک نمونه ایران، چهره‌ی ماندگار دامپزشکی کشور و اقیانوس‌شناس نمونه سال، تنها بر وارستگی و فروتنی وی افزود.

نام‌گذاری دو موجود همزیست ماهیان به نام‌های  Myxobolous mokhayeriو Dogelius mokhayeri توسط استادان فرهنگستان علوم مجارستان و دانشجویان ایرانی دکترای تخصصی در سال‌های 1990 و 1996  نیز سندی بر اعتبار علمی ایشان در ابعاد بین‌المللی است.

چاپ بیش از 38 مقاله داخلی و 18 مقاله خارجی در مجلات معتبر علمی-پژوهشی، ارایه بیش از 62 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و سخنرانی‌ها و 30 مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی نیز تأکیدی بر تلاش‌های علمی این استاد ممتاز و برجسته‌‌ی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دارد.

تصدی سمت‌های اجرایی مانند معاونت اداری و مالی و ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، مدیریت گروه بهداشت و بیماری‌های آبزیان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، معاونت علمی-پژوهشی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، معاونت آموزشی دانشگاه تهران، رئیس گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم،‌ رئیس شاخه‌ی شیلات گروه کشاورزی فرهنگستان علوم و عضویت در مجامع و کمیته‌های متعدد اجرایی و مشاوره‌ای، برگ‌های زرینی از تجربه‌های اجرایی این چهره‌ی علمی ماندگار پرافتخار دانش دامپزشکی در سال‌های پرافتخار فعالیت وی بود.

بدون شک تأسیس گروه بهداشت و بیماری‌های آبزیان دانشکده‌‌ی دامپزشکی دانشگاه تهران و راه‌اندازی دوره تحصیلات تکمیلی بهداشت و بیماری‌های آبزیان -که منجر به تربیت و پرورش خیل عظیمی از دانشجویان و متخصصان علاقه‌مند به حوزه آبزیان شده و امروزه اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموختگان دوره تخصصی از استادان بنام و شهیر آبزیان سراسر کشور هستند؛ از مهم‌ترین اثرات جاویدان این استاد بزرگوار است که هر چه بیشتر می‌گردد؛ چونان شاخه‌های درختی پرثمر قابل دسترس‌تر است.

هر چند تقدیر حکیمانه الهی، مجال دریافت نشان درجه یک دولتی استاد فقید از دست مقام محترم ریاست جمهوری را نداد؛ اما با تسلیم در برابر مشیت الهی، رجاء واثق دارم که وی نشان والای عبودیت و بندگی راستین باری‌تعالی را از درگاه خداوند منان دریافت خواهد داشت.

ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده محترم استاد، همکاران و دوستداران استاد فقید مرحوم دکتر بابا مخیر، رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای روح بلند آن عزیز سفرکرده مسألت دارم و برای خانواده به ویژه همسر و فرزندان آن مرحوم، صبر جمیل و اجر جزیل آرزو می‌نمایم.

عاش سعیداً و مات حمیداً

دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران

 

--------------------------------------

 

پیام دکتر حمید قماشچی :

 

درگذشت استاد فرهیخته و ممتاز دانشگاه تهران، چهره ماندگار و پرافتخار دامپزشکی مرحوم دکتر بابا مخیر که فروتنی او بر تمامی صفات اخلاقی وی برتری داشت؛ موجبات تأسف شدید هیأت مدیره و اعضای محترم جامعه دامپزشکان ایران را فراهم ساخت. استاد فقید مرحوم دکتر بابا مخیر به اذعان همکاران، دوستان و شاگردانش هیچ‌گاه از دایره ادب، نظم و پایبندی به اصول و مقررات چه در مقام استادی و چه در منصب‌های اجرایی خارج نشد. وی با کسب کوله‌باری از نشان‌ها و تقدیر‌نامه‌های علمی  نه تنها ذره‌ای به خود غرّه نشد بلکه بر مراتب تواضع وی افزود.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دامپزشکی و اعضای هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم، همکاران و علاقه‌مندان آن مرحوم، از درگاه پروردگار منان، برای آن مرحوم آمرزش و رحمت و برای تمامی بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو می‌نمایم.

                                                                                    دکتر حمید قماشچی
                                                                    رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران

 

--------------------------------------

 

در این میان پیام تسلیتی از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادر نشده و دکتر مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی نیز در پیامی همراه با محققین این مؤسسه درگذشت این عضو برجسته هیأت امنای مؤسسه را تسلیت گفته است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
0
0
پیام تسلیت دامپزشکی اردبیل در سایت استان اردبیل
http://ardabil.ivo.ir/Portal/Home
نظر شما
ادامه