کد خبر: ۱۱۹۴۴

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ریگان، هرمزگان، کلات، ایلام، البرز و کوهبنان

 

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت:
راه‌اندازی 40 جایگاه نگهداری دام در ریگان


مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: این شبکه به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و به منظور خدمات‌دهی در مناطق عشایری و صعب‌العبور شهرستان بیش از 40 جایگاه نگهداری دام را راه‌اندازی کرده است.
 حجت‌الله جعفری اظهار داشت: بیماری‌های انگلی دام شامل انگل‌های خارجی و داخلی دام می‌شوند به طوری که انگل‌های داخلی با آسیب رساندن به دستگاه‌های تشکیل‌دهنده بدن دام و همچنین برخی انگل‌ها با خون‌خواری سبب کم‌خونی، ضعف و زمینه‌سازی دیگر بیماری‌های عفونی دام را فراهم می‌کنند و درباره مبارزه با انگل‌های خارجی دام می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین این عملیات‌های فنی دامپزشکی انجام سم‌پاشی دام و اماکن دامی است.
وی افزود: از آن جایی که انگل‌های خارجی همچون کنه، شپش، جرب، کک‌ها، تخم و لار برخی حشرات موجب آسیب جدی بر پوست و جلد دام می‌شود، لذا تاثیر سوء بر بازار اقتصادی این فرآورده دامی دارند.
جعفری گفت: همچنین انگل‌های خارجی با خون‌خواری سبب کم‌خونی و بروز لاغری در دام و زمینه‌سازی دیگر بیماری‌های دامی و در نتیجه موجب ضررهای اقتصادی شایانی به صنعت دامپروری می‌شوند.
وی بیان داشت: به همین منظور مبارزه و انجام سم‌پاشی به عنوان مهم‌ترین برنامه پروتکلی کنترل این بیماری‌ها مدنظر است و این عملیات در قالب سه طرح جامع مبارزه با میازیس و مبارزه با تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو انجام می‌شود.
جعفری عنوان کرد: شبکه دامپزشکی ریگان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور خدمات‌دهی در مناطق عشایری و صعب‌العبور شهرستان بیش از 40 جایگاه نگهداری دام را با مساحتی برابر با 22 هزار متر مربع راه‌اندازی کرده و همچنین حدود 30 هزار راس دام سبک را سم‌پاشی می‌کند.
وی گفت: این شبکه در مناطق عشایری به درمان آنتی‌بیوتیکی و ضد انگل خوراکی و تقویتی دام‌های این مناطق می‌پردازد و مرکز درمانی بخش خصوصی دامپزشکی شهرستان امروز به صورت رایگان به معاینه دام‌های بیمار می‌پردازد.
جعفری عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی و دستاوردهای دامپزشکی ریگان بعد از پیروزی انقلاب در سه مدرسه و کارگاه آموزشی و وسایل و ابزارهای مرتبط با دامپزشکی و نحوه انجام اقدامات فنی در محل مرکز درمانگاهی بخش خصوصی شهرستان در 16 بهمن برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین نشست با مسئولان شهرستان ازجمله فرماندار، امام جمعه، شهردار و ... به منظور خدمات‌دهی بیشتر به همشهریان یکی دیگر از اهداف دامپزشکی است.

-------------------------------

 

در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز ایام ا... دهه فجر :
بازدید استاندار هرمزگان از غرفه های اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان


به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر مدیر کل و کارکنان دامپزشکی استان در مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا شرکت نموده و تجدید میثاق با آرمانهای شهدای انقلاب اسلامی همگام با استاندار و سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان در آغاز ین روز ایام ا... دهه فجر را سرلوحه کار خویش قرار دادند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در همین ایام مقارن با 12 بهمن ماه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب با هدف گرامیداشت ایام ... دهه فجر و بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بوستان ساحلی دولت با حضور استاندار افتتاح گردید.
استاندار هرمزگان در مراسم افتتاحیه از دو غرفه اداره کل دامپزشکی استان بازدید نمودند . در این بازدید دکتر غریب مدیر کل دامپزشکی استان به بیان عملکرد و دستاوردهای شاخص اداره کل و معرفی سامانه های
 GIS دام و طیور و شبکه یکپارچه قرنطینه و سامانه ترخیص کالا پرداختند .
وی ضمن تشریح اهداف سامانه های مذکور ، وظایف و ماموریتهای و فعالیتهای دامپزشکی را در جهت پیشبرد اهداف عالیه انقلاب و حفظ و حراست از سرمایه های دامی و اقتصاد ملی و حمایت از تولید پایدار و ارتقاء بهداشت عمومی بیان نمودند.
لازم به یاد آوری است که این اداره کل از معدود دستگاههای حاضر در نمایشگاه بود که استاندار محترم با دست نوشته ای از تلاش ها و زحمات مدیران و کارکنان آن دستگاه قدر دانی نموده است .

 

-------------------------------

 

افتتاح یکی از مراکز مایه کوبی و درمانی شهرستان کلات به مناسبت دهه فجر


به مناسبت خجسته ایام دهه مبارک فجر مرکز مایه کوبی بخش خصوصی واقع در شهر زاوین شهرستان کلات تجهیز، نوسازی و به بهره برداری رسید.
 به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان کلات، رییس شبکه دامپزشکی در جمع مسوولین شهرستان کلات ضمن اعلام گزارشی از وضعیت مراکز مایه کوبی و درمانی شهرستان کلات اعلام داشت که برای تجهیز ونوسازی مرکز مایه کوبی ودرمانی دکتر کوهی مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مجتبی ناصرپور افزود: با تجهیز مراکز بخش خصوصی خدمات بهتر و سریعتری را میتوان به گروه هدف ارائه داد و در حال حاضر تنها مشکل شهرستان در منطقه هزار مسجد کمبود دکتر دامپزشک در جهت ارائه خدمات فنی  درمانی میباشد که با ورود قوی بخش خصوصی این درخواست مردم دهستان هزار مسجد نیز مرتفع خواهد شد.

-------------------------------

 

پایان واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در استان ایلام


مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت : در مدت زمان حدود 2.5 ماه با بکار گیری تمام توان بخش خصوصی و دولتی ، 1 میلیون 150 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز ) علیه بیماری تب برفکی بصورت رایگان واکسینه شدند .
دکتر پیرانی افزود با توجه به اینکه استان ایلام محل تردد و میزبان بیش از 500 هزار راس دام سبک عشایر کوچرو استان های همجوار می باشد ، اجرای این طرح تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی داشته است .

--------------------------------

 

تشکیل جلسه فنی در اداره کل دامپزشکی البرز با موضوع ثبت دقیق اطلاعات در سیستم GIS دام
 
جلسه فنی با موضوع ثبت دقیق اطلاعات و گزارش های بررسی ، مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان البرز در سیستم GIS دام سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.
با توجه به لزوم ثبت دقیق اطلاعات و گزارش های بررسی ، مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی در سیستم GIS دام سازمان دامپزشکی کشور روز یکشنبه مورخ 15/11/1391 جلسه ای با حضور معاون فنی و سرپرست اداره بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی، معاونین فنی شبکه ها و مسئولین مبارزه و GIS دام شهرستان های استان، در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی البرز برگزار شد.
محور های اصلی بحث در این جلسه :
1-     ثبت اطلاعات در سیستم GIS دام
2-     پیگیری مصوبات جلسه قبل در خصوص پیشرفت عملیات مبارزه
3-     ارائه نکات فنی بررسی، مراقبت و مبارزه با بیماری های دامی

--------------------------------

 

به همت دامپزشکی کوهبنان صورت می‌گیرد
ارائه خدمات رایگان ویژه به دامداران در دهه فجر


رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: در ایام‌الله دهه فجر خدمات رایگان ویژه دامداران و مرغداران در این شهرستان صورت می‌گیرد.
محمود زین‌الدینی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای انقلاب است، اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی کارشناسان دامپزشکی کوهبنان آماده خدمت‌رسانی به صورت ویژه به دامداران و مرغداران هستند.

وی با اشاره به فعالیت دامپزشکی در زمینه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در این شهرستان افزود: در این ایام علاوه بر خدمات رایگان به دامداران و مرغداران مایه‌کوبی و سمپاشی رایگان توسط اکیپ‌های دامپزشکی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی دارد، گفت: یک اکیپ ثابت در محل شبکه دامپزشکی و یک اکیپ سیار آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن 4724401 تماس حاصل کنند.

 

نظر شما
ادامه