کد خبر: ۱۱۹۴۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی ایلام، زیرکوه، قم، مرکزی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و رفسنجان

 

پایان واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در استان ایلام


 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت : در مدت زمان حدود 2.5 ماه با بکار گیری تمام توان بخش خصوصی و دولتی ، 1 میلیون 150 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز ) علیه بیماری تب برفکی بصورت رایگان واکسینه شدند .
دکتر پیرانی افزود با توجه به اینکه استان ایلام محل تردد و میزبان بیش از 500 هزار راس دام سبک عشایر کوچرو استان های همجوار می باشد ، اجرای این طرح تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع بیماری تب برفکی داشته است .

-------------------------------

 

با حضور معاون استاندار:
پروژه احداث آزمایشگاه و درمانگاه شبکه دامپزشکی شهرستان زیرکوه کلنگ زنی شد


در دومین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی و فرماندار زیرکوه پروژه آزمایشگاه و درمانگاه شبکه دامپزشکی شهرستان کلنگ زنی شد.
 در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: این آزمایشگاه در زیربنایی به مساحت 150 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال و طی 3 سال بنا خواهد شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی،دکترمحمدعلی رضایی گفت:امسال مبلغ 270 میلیون ریال اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده و عملیات اجرائی پروژه آغاز خواهد شد. وی با اشاره به موقعیت ویژه شهرستان زیرکوه از نظر همجواری با کشور افغانستان،پراکندگی جمعیت دامی و اشتغال بخش عمده مردم به حرفه دامداری ، هدف از راه اندازی درمانگاه و آزمایشگاه را انجام انواع آزمایشات تشخیصی  و تسریع در شناسائی عوامل بیماریزا ، کاهش زمان عکس العمل در برابر انواع بیماری های انگلی و واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان و در نهایت تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.وی با اشاره به ارتقای شبکه دامپزشکی زیرکوه در مهر ماه سالجاری،خاطرنشان کرد:مبلغ 1500 میلیون ریال برای تجهیز و ارتقای شبکه دامپزشکی هزینه شده است.در ادامه فلاحتی،فرماندار زیرکوه ،دامپزشکی را یکی از ادارات کلیدی شهرستان دانست و از سرعت عمل اداره کل دامپزشکی استان در تجهیز و ارتقای شبکه دامپزشکی به عنوان اولین اداره در سطح شهرستان و همچنین اقدامات خوب و موثر در زلزله زهان تقدیر کرد.

 

--------------------------------

 

به مناسبت دهه فجرصورت گرفت:
ملاقات مدیرکل دامپزشکی استان بامدیرحوزه علمیه قم


مدیرکل دامپزشکی استان قم  و رئیس سازمان جهادکشاورزی به اتفاق جمعی ازکارکنان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجربا آیت الله حسینی بوشهری مدیرحوزه علمیه وامام جمعه قم ملاقات نمودند.دراین دیدارکه درفضایی صمیمی برگزارگردید سیاررئیس سازمان جهادکشاورزی استان درخصوص کلیه فعالیتهای صورت گرفته درموردکشاورزی،دامپروری،دامپزشکی ومنابع طبیعی و... سخنانی راایرادنمودند. درپایان مدیرحوزه علمیه وامام جمعه قم باتبریک سالگردپیروزی انقلاب اسلامی ازخدمات شایانی که نسبت به قشرکشاورز ودامداردرجهت خوکفایی ومبارزه باتحریمهای دشمنان انجام گرفته است تقدیروتشکرکردند.

---------------------------------

 

مسئول آموزش وترویج اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد:
اداره آموزش و ترویج اداره کل دربخش آموزش حضوری گروه های مخاطب ترویج‌، رتبه دوم کشور را کسب کرد


اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در ارزیابی فعالیت‌های ترویجی انجام شده در سال 90 در زمینه آموزش حضوری گروه‌های مخاطب، موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.
مسئول آموزش وترویج اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: آموزش و ترویج دامپزشکی استان مرکزی در ارزیابی سال 90 آموزش و ترویج ادارات کل دامپزشکی کشور در زمینه فعالیتهای ترویجی انجام شده موفق به کسب رتبه دوم کشوری در زمینه آموزش حضوری گروه های مخاطب گردید و مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان دامپزشکی کشور با اهدای لوحی از تلاشهای مدیر کل دامپزشکی استان و رئیس اداره آموزش و ترویج تقدیر و تشکر نموده است.

 

--------------------------------

 

در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعضای اتحادیه مرغ تخمگذار تاکید شد:
تعامل با صداقت و صمیمیت، زمینه ساز افزایش تولید است


مدیر کل دامپزشکی خراسان ضوی در دیدار با اعضای اتحادیه مرغ تخمگذار استان از ضرورت ایجاد تعامل توام با صداقت و صمیمیت در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات یاد کرد. 
دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار داشت: حمایت از صنعت طیور که تولید کننده قسمت زیادی از غذای روزانه مردم است با پشتیبانی نهادهای مختلف امکان پذیر است که یکی از آنها دامپزشکی است و این مجموعه نیز تمامی تلاش خود را در جهت ارتقای صنعت پرورش طیور در جهت تولیدات با کیفیت انجام می دهد.
وی خواستار آن شد تا در جهت تخصصی تر شدن مباحث و پیشرفت بهتر امور، کمیته فنی مشترک بین اداره کل و اتحادیه تشکیل و با جلسات منظم به بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار بپردازد.
دکتر ازغدی از حمل تخم مرغ با وسایل نقلیه دارای سردخانه نیز به عنوان مصداق حمایت از حقوق مصرف کننده یاد کرد و این مهم را در امنیت غذایی مردم ضروری دانست.
وی با اشاره به وجود 11 مرکز بزرگ تولید و بسته بندی تخم مرغ شناسنامه دار در استان خواستار آن شد تا شناسنامه دار کردن تخم مرغ در محل واحدهای تولیدی انجام شد تا نظم بیشتری در بازار حاکم گردد.
در ادامه این جلسه، رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار نیز ضمن قدردانی از دامپزشکی استان خواستار اختیارات گسترده تر برای اتحادیه ها و تشکل ها شد.
محمد منتظمی افزود: قیمت بالای نهاده های دامی و هزینه های بالای تولید را از جمله معضلات فعلی صنعت طیور دانست و با اشاره به سرمایه گذاری وسیع صورت گرفته در صنعت مرغ تخمگذار، خواستار ارائه برنامه های حمایتی از سوی مراجع دولتی شد.
لازم به ذکر است که از ماه های گذشته اداره کل دامپزشکی استان در جهت تعامل بهتر با تشکل های مرتبط ، اقدام به برگزاری جلسه با مسئولین و اعضای اتحادیه ها و صنوف مرتبط نموده است و قبل از این نیز نشست با اتحادیه هتلداران، اتحادیه دامداران انجام شده است.

---------------------------------

 

برگزاری نمایشگاه عکس دهه فجر انقلاب در اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی


نمایشگاه عکسی با عنوان یاد ایام در محل اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گشایش یافت.

داود قاسم زاده مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی بر این شده است تا گوشه ای از پایمردیها، حماسه‌ها و فداکاریهای اوایل انقلاب اسلامی به نمایش عموم درآید.
وی همچنین افزود دهه فجر انقلاب اسلامی یکی از درخشانترین حماسه‌های جاوید تاریخ این مرز و بوم است که ملت ایران اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) این حماسه ماندگار راخلق نمودند.
قاسم زاده اعلام نمود: این نمایشگاه تا آخر دهه فجر و در ساعات اداری در محل اداره کل دامپزشکی استان برای بازدید عموم دایر است.

 

----------------------------------

 

رئیس دامپزشکی رفسنجان خبر داد
معدوم‌سازی 200 قلم داروی غیرمجاز در رفسنجان


رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان گفت: بیش از 200 قلم داروی غیر مجاز و تاریخ گذشته در رفسنجان ضبط و معدوم شد.
محمود مقامی با بیان اینکه سلامت داروهای دامی نقش مهمی در سلامت دام و رفع مشکلات آنها دارد، اظهار داشت: مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ گذشته علاوه بر اینکه موجب بهبود دام بیمار نمی‌شود، می‌تواند عوارض شدیدتری نیز به وجود آورد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 170 مورد بازدید از مراکز درمانی، مایه‌کوبی و داروخانه‌های دامی در شهرستان انجام شده که طی این بازدیدها 228 قلم داروی تاریخ گذشته و غیر مجاز ضبط و معدوم شد.

مقامی تعداد داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان رفسنجان را پنج داروخانه اعلام کرد و افزود: تعداد شش مرکز درمانی خصوصی دام‌ها را به صورت نیم‌بها ویزیت می‌کنند.

وی از ویزیت رایگان دام‌ها در محل شبکه دامپزشکی در روز 17 بهمن ماه خبر داد و بیان کرد: در مراکز خصوصی ویزیت به صورت نیم‌بها انجام می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه