کد خبر: ۱۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر*میزان تحصیلات اعضای پارلمان بخش خصوصی چقدر است؟* / از دکترای دامپزشکی تا پنجم ابتدایی، همگی در اتاق بازرگانی!

 

 در مدارک تحصیلی اعضای ششمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌ بازرگانی، صنایع و معادن تهران و شهرهای دیگر کشور از دکترای علوم اقتصادی و علوم پزشکی، دامپزشکی، حقوق، مدیریت‌های عمومی، استراتژیک و بازرگانی و مهندسی مکانیک وجود دارد تا مدارکی چون سیکل و پنجم ابتدایی.

به گزارش ایسنا هرچند کسی نمی‌تواند مدعی شود که تجارت هیچ ارتباطی با تحصیل افراد ندارد اما از سوی دیگر نمی‌توان منکر این هم شد که افراد با تحصیلات کمتر در تجارت موفق نبوده‌اند. با در نظر گرفتن این موضوع،‌ اشاره به تحصیلات فعالان بخش خصوصی کشور در اتاق‌های بازرگانی نیز طبیعتا می‌تواند برای جامعه اقتصادی کشور جالب توجه باشد که این گردانندگان اقتصاد بخش خصوصی کشور از چه میزان تحصیلات برخوردارند.

بر این اساس از 529 عضو ششمین دوره هیات نمایندگان 33 اتاق‌ بازرگانی کشور هرکدام از اتاق‌های بازرگانی شهرهای مختلف دارای 15 عضو هستند به جز چهار اتاق تهران، کرمانشاه، اراک و یاسوج که به ترتیب 58 ، 14 ، 13 و 9 نماینده دارند.

قبل از پرداختن به مدارک تحصیلی این 529 عضو، ابتدا به وضعیت تحصیلات هیات رییسه اتاق ایران اشاره می‌شود که از هفت عضو، دو نفر دارای مدرک دکترا، یک نفر کارشناسی ارشد و سه نفر هم کارشناسی هستند.

محمد نهاوندیان (رییس) و شجاع‌الدین بازرگانی (نایب رییس چهارم) به ترتیب دکترای اقتصاد و دامپزشکی و مسعود دانشمند (خزانه‌دار) دارای کارشناسی ارشد هستند و غلامحسین شافعی (نایب رییس دوم) مهندسی صنایع، هوشنگ فاخر (نایب رییس سوم) کارشناسی اقتصاد و ابراهیم جمیلی (منشی) هم کارشناسی مدیریت دارند. در این گزارش اتاق بازرگانی ایران در مورد مدرک علاء میرمحمدصادقی (نایب رییس اول) چیزی ذکر نشده است.

 

توضیح حکیم مهر : دکتر شجاع الدین بازرگانی (دامپزشک) که پیش از این معاونت وزارت بازرگانی را برعهده داشت با انتخاب دکتر میرکاظمی بعنوان وزیر نفت به همراه وی به وزارت نفت رفت و آبان ماه از سوی وزیر نفت در حکمی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب شد. 

 

دکتر شجاع الدین بازرگانی - دامپزشک و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت نفت

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لاهیجان
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
2
0
با سلام.این مایه مباهات جامعه دامپزشکان ایران است که فردی مدیر ومدبر را برای این پست مهم به کشور معرفی مینمایدواین ازتوانمندی این رشته علمی است.برای اقای دکتر بازرگانی آرزوی موفقیت وبرای جامعه دامپزشکی آرزوی سربلندی بیشتر را دارم.دکتر مجید ساعدی
نظر شما
ادامه