کد خبر: ۱۱۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دادرسی سلاخی خرس‌های سمیرم تنها نمونه‌ای از نقض حقوق حیوانات در حالی برگزار شد که حمزه‌علی انصاری متهم اصلی پرونده غایب و متهم ردیف دوم نیز همچنان با گذشت بیش از یک سال متواری است. نماینده سازمان محیط زیست سمیرم در این دادگاه که ظهر روز (25 دی‌ماه) برگزار شد، تمامی اظهارات مدیرکل محیط زیست اصفهان درباره ارتکاب جرم با اسلحه غیرمجاز، ورود به منطقه حفاظت‌شده، تکرار جرایم سلاخی و کشتار حیوانات و 100 مورد پرونده شکار را تکذیب کرد که در این صورت با رد این جرایم، پرونده قتل این خرس‌ها دارای خروجی تأمل‌برانگیز و نشان افتخاری بر سینه شکارچیان متخلف خواهد بود.

دبیر انجمن حمایت از حیوانات در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه نماینده محیط زیست سمیرم تمامی صحبت‌های مدیرکل محیط زیست اصفهان را در دادگاه تکذیب کرد، گفت: متهم اصلی پرونده در دادگاه حاضر نشد که با رد بخشی از جرایمی که انجمن به آن استناد کرده بود نیز حکمی در این دادگاه صادر نشد.

رضا جوالچی با اشاره به اظهارات سال گذشته مدیرکل محیط زیست اصفهان درباره قاتلان خرس‌های سمیرم افزود: علی‌رغم اظهارات صریح درباره کشف اسلحه و فشنگ‌های غیرمجاز در منزل شخصی شکارچیان و... این موارد نه‌تنها در دادگاه دیروز تکذیب شد، بلکه ورود به منطقه حفاظت‌شده، سابقه‌دار بودن قاتلان، استفاده از سلاح غیرقانونی و از این قبیل جرایم نیز رد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حمل سلاح غیرمجاز و ورود به منطقه حفاظت‌شده هرکدام سه سال محرومیت را به‌دنبال دارد، اما در جریان حذف آنها از پرونده قتل سمیرم، شاید اعمال قانونی که انتظار می‌رفت، به وقوع نپیوندد.

پیش از این، مدیرکل محیط زیست اصفهان از کشف سلاح‌های غیرمجاز و مقادیر زیادی فشنگ از شکارچیان خبر داده و گفته بود: وضعیت پرونده قاتلان خرس و توله‌هایش سنگین است که انتظار می‌رود حکم محکومیت سنگینی نیز برای این افراد صادر شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده این دو نفر را از شکارچیان معروف اصفهان معرفی کرده و آنها را به لحاظ فرهنگ شکار از کثیف‌ترین شکارچیان منطقه خوانده بود که بی‌رحمانه به شکار می‌پرداختند و در سال گذشته نیز در جریان شکاری غیرمجاز دستگیر شده بودند.

در همین رابطه انصاری معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به کشتار وحشیانه این خرس‌های سمیرمی و ابراز تأسف از رقم خوردن جنایات علیه حیوانات توسط انسان‌ها گفته بود: یکی از خاطیان در سمت معلم آموزش و پرورش مشغول به کار بوده که به‌علت داشتن پرونده تخلفاتی، از این اداره اخراج شده است.

گفتنی است، به‌دنبال این واقعه تأسف‌بار، 20 شهریورماه با انتشار بیانیه‌ای از سوی گروه‌های حامی محیط زیست و حیوانات، روز ملی مبارزه با خشونت علیه حیوانات نامگذاری شد. در حال حاضر خرس‌های قهوه‌ای از گونه‌های در معرض تهدید در کشور به‌حساب می‌آیند که با وقوع فاجعه قتل آنها در سمیرم، فعالان محیط زیست و حامیان حقوق حیوانات خواستار بررسی و برخورد قاطع و اعمال مجازات قاتلان هستند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پونه
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
0
0
در برخی کشورها چنین افرادی را از نظر روانی کاملاً بررسی می کنن و بعد از آزادی از زندان هم مدام تحت نظر روانپزشک و پلیس قرار می دن چون به این نتیجه رسیدن کسی که با یه حیوون زبون بسته چنین اعمال شنیعی انجام می ده می تونه برای عموم مردم جامعه هم خطرساز باشه.
نظر شما
ادامه