کد خبر: ۱۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نامه‌ای به امیر سرتیپ دوم دکتر محمد حسین لشکری فرمانده بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجا اعطای درجه نظامی ستوان دومی به مشمولان وظیفه دکترای عمومی دامپزشکی در برخی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را مصداق بارز بی عدالتی و تبعیض ناپسند اجتماعی خوانده و خواستار رسیدگی فوری در این زمینه شد.

متن نامه دکتر آقامیری به شرح ذیل می‌باشد:

بسمه تعالی

امیر سرتیپ دوم دکتر محمدحسین لشکری

فرمانده محترم بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجا

سلام علیکم ؛

احتراماً به استحضار می‌رساند، حسب اطلاع در برخی از یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از اتمام دوره آموزشی، به مشمولان وظیفه دکترای عمومی دامپزشکی درجه نظامی "ستوان دومی"اعطا می‌گردد؛ در حالی که مشمولان وظیفه دکترای عمومی پزشکی به درجه نظامی "ستوان یکمی" نائل می‌شوند.

مزید استحضار به عرض عالی می‌رساند که دکترای عمومی دامپزشکی از نظر مدارج علمی و تجربه عملی در راستای ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از طریق پیشگیری، کنترل و مبارزه با انواع عوامل بیماری‌زا بالاخص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، بیشتر از دکترای عمومی پزشکی نباشد، قطعاً و بی‌تردید کمتر نخواهد بود.

با عنایت به اینکه اصولاً طی دوره ضرورت خدمت مقدس نظام وظیفه در جهت آمادگی جوانان برای ورود به عرصه جدیدی از زندگی، کار و تلاش توأم با انضباط فردی و اجتماعی و حفظ روحیه برابری و برادری می‌باشد؛ در صورت صحت اخبار واصله، این موضوع یکی از مصادیق بارز بی‌عدالتی و تبعیض‌های ناپسند اجتماعی بوده، ( جامعه بشری نیز از تبعات سوء آن در امان نخواهد بود )و متأسفانه موجبات تحقیر و بروز تفکر تبعیض‌گرایی و در نهایت سرخوردگی در بین جوانان تحصیل کرده می‌گردد و آثار مخرب و تأثیر‌گذار آن در دوره‌های مختلف زمانی، نمایان خواهد شد.

بنابراین خواهشمند است ضمن رسیدگی دستور فرمائید اقدام شایسته‌ای را در این خصوص معمول فرمایند.

قبلاً سپاسگزار است .

دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان

 

گفتنی است سال گذشته مدیرمسئول حکیم مهر طی نامه ای مشترک به دکتر دستور ، دکتر نبی پور و دکتر آقامیری به ترتیب روسای سازمان دامپزشکی ، جامعه دامپزشکان و نظام دامپزشکی ضمن ارائه 7 صفحه مستندات، خواسته بود این مسئله را پیگیری کنند. این نامه در حالی اکنون توسط سازمان نظام دامپزشکی منتشر شده که از آن زمان تاکنون خبری از پیگیری این سازمان منتشر نشده بود!

با پیگیری صورت گرفته متعاقب نامه دکتر محمد لطفی‌زاده در برخی یگانهای ارتش جمهوری اسلامی ایران موضوع فیصله یافته و درجه دامپزشکان وظیفه به ستوانیکمی ارتقا یافته و اصلاح شده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر گوهري
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
دكتر لطفي زاده از شما متشكرم
وحید
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
......بی احترامی به دامپزشکی در تمامی سطوح جامعه مشهود و قابل لمس است. از مردم عادی تا مسوولین گویی سر ستیز با این رشته دارند. هنگامی که رشته ای در جامعه به درستی معرفی نمی شود وارزش آن به مردم گوشزد نمی شود بایدهم اینچنین رفتار هایی را انتظار کشید.در کشورهای پیشرفته همیشه به مردم گوشزد می شود که به پزشکان ،دامپزشکان و پرستاران وکارکنان بخش بهداشت بیشترین احترام گذاشته شود چون سلامت جامعه در دست آنان است و این خود کاری پرمشقت است. حال ببینید درکشور ما جایگاه ماکجاست،درخدمت سربازی که درجه لیسانس را به دکتری می دهند ودر دفترچه دانشگاه دکتری دامپزشکی را کارشناسی ارشد می نامندوآن را جزدکتری حرفه ای به حساب نمی آورند .توهین تا کی؟ ......
Tohid falahati
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
0
0
با عرض سلام. این موضوع اصلاح نشده تمام هم دورهای دامپزشک من در نزاجا درجه ستوان دومی دریافت کرده اند ولی دندان پزشک داروساز و پزشک درجه ستوان یکمی دریافت کرده اند
امین
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
0
0
سلام با احترام این موضوع اصلاح نشده است و ما دامپزشکان نیروی زمینی ارتش، اعزامی 1 12 92 ستوان دو شدیم
نظر شما
ادامه