کد خبر: ۱۱۶۶۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
بعضی در ارتباط با ماده 19 خوب عمل نکرده اند اما گناه آنرا در نهایت به گردن سازمان دامپزشکی می اندازند / دکتر دستور افزایش درآمد بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی را یکی از برنامه هایی عنوان کرد که در سازمان دامپزشکی دنبال می شود...

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور، گفت: در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار برای قراردادهای بخش خصوصی در قالب خرید خدمات دامپزشکی تامین و تخصیص داده شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر سید محسن دستوردر نشست هم اندیشی دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی در استان اصفهان، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار شغل در این بخش برآورد شده است و سازمان دامپزشکی در راستای مرتفع کردن مشکل بیکاری دامپزشکان طی سال های اخیر گام های موثری برداشته است.
وی قانون سازمان دامپزشکی را منبع اعتبار تمامی فعالیت های زیر بخش دامپزشکی عنوان کرد و گفت: بر اساس تائید حقوق دانان خارج از حوزه دامپزشکی، این قانون دارای مبانی حقوقی قوی و مستحکمی است که حتی پس از 41 سال از تصویب آن پاسخگوی بسیاری از مسایل می باشد.
وی تصریح کرد: موانعی در بخش اشتغال دانش آموختگان دامپزشکی وجود دارد که بجای منفی بافی ها باید در راستای حل این مشکلات همراه با هم گام برداریم.
** قابلیت اصلاح تعرفه های خدمات دامپزشکی
دکتر دستور افزایش درآمد بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی را یکی از برنامه هایی عنوان کرد که در سازمان دامپزشکی دنبال می شود.
وی گفت: باید درآمد تمامی کسانی که در حوزه دامپزشکی فعالیت می کنند افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور به تعرفه های خدمات دامپزشکی ابلاغ شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: تجدید نظر در تعرفه ها برای سال های آینده باتائید و امضای وزیر جهادکشاورزی قابل اجرا است؛ بنابر این ، آمادگی لازم برای تجدیدنظر تعرفه ها وجود دارد.
وی همچنین به تدوین و تصویب تعرفه های اشتغال به کار مسئولین فنی بهداشتی موضوع  ماده 18 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی در رابطه با پرداخت حقوق مسئولین بهداشتی اشاره کرد و گفت: این فرمول در سال جاری به همت سازمان دامپزشکی در هیات دولت به تصویب رسید که در سالهای دیگر نیاز به تجدید نظر ندارد و هر ساله همراه با دیگر قوانین حقوقی و دستمزدی افزایش می یابد.
دکتر دستور اضافه کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور این است که درآمدهای تمامی رده های دامپزشکی درحدی قابل قبول باشد و در این جهت اگر پیشنهادها و برنامه هایی وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم.
وی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی برنامه های مختلفی را در حیطه کاری خود دنبال می کند که برخی از این برنامه ها سریعتر و برخی دیرتر به نتیجه می رسد.
** بررسی واگذاری آزمایشگاههای دامپزشکی
وی گفت: واگذاری آزمایشگاههای دامپزشکی در سطح شهرستان ها به بخش خصوصی در دست بررسی و اقدام می باشد؛ این سازمان آمادگی دارد به درخواست بخش خصوصی برای تاسیس و بهره برداری از آزمایشگاه دامپزشکی در سطح شهرستان های کشور پاسخ مثبت دهد.
** ارزیابی دامپزشکی کشور توسط سازمان جهانی بهداشت دام
دکتر دستور، افزود: در سال گذشته از سازمان جهانی بهداشت دام در خواست کردیم که دامپزشکی کشور را ارزیابی کند؛ دراین برنامه تعداد 46 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت که در خصوص داروخانه های دامپزشکی اعلام شد درهیچ جای دنیا شیوه توزیع دارو مشابه ایران رایج نیست و فروش و عرضه دارو نباید به شکل کنونی باشد؛ این شیوه از داروخانه های انسانی الهام گرفته شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون کارگروهی برای رفع مشکلات این حوزه در سازمان دامپزشکی کشور تشکیل شده است.
** قائل به وجود دیوار بی اعتمادی میان بخش دولتی و خصوصی نیستیم
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه تلاش سازمان بر این است که هیچ فاصله ای میان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی وجود نداشته باشد، گفت: گاها گفته می شود که دیوار بی اعتمادی میان بخش دولتی و خصوصی  کشیده شده است؛ در حالی که این دیوار به هیچ وجه وجود ندارد و این تصویر را برخی در ذهن خود ساخته اند.
وی تاکید کرد: راه های ارتباطی گسترده ای میان بخش های مختلف با سازمان دامپزشکی وجود دارد.
** تدوین دستورالعمل نسخه دامپزشکی
وی اظهار کرد: هم اکنون دستورالعمل نسخه نویسی دامپزشکی بعد از یک سال بررسی با همکاری دامپزشکان بخش خصوصی تدوین شده است.
به گفته دکتر دستور، باید این اطمینان برای مردم و مسئولین ایجاد شود که محصول تولیدی درکشور از سلامت لازم برخوردار است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برنامه در دست اجرای "تضمین کیفیت و سلامت فرآورده ای دامی و شیلاتی" در سال جاری افزود: در این برنامه طرح پایش باقیمانده های دارو، هورمون، سموم، مایکوتوکسین ها و فلزات سنگین در فرآورده دامی و شیلاتی مانند شیر،‌عسل، ماهی، میگو، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ و همچنین ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور و پروژه های دیگری در دست اجرا می باشد.
** پیگیری بهترین نحوه اجرای آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ‌گفت: آئین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی جزو بهترین آئین نامه هایی بوده است که سازمان دامپزشکی آن را دنبال کرد و به تصویب دولت رسید.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون چگونگی نحوه اجرای ماده 19 در حال پیگیری است، گفت: در صورتی که در شیوه نامه جدید اجرای ماده 19 نواقصی احساس شود، سازمان دامپزشکی آمادگی دارد نسبت به اصلاح آن اقدام کند.
دکتر دستور افزود: بعضی در ارتباط با ماده 19 خوب عمل نکرده اند اما گناه آنرا در نهایت به گردن سازمان دامپزشکی می اندازند.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی 2
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
0
دکتر دستور تو رو خدا من رو هم ببر برزیل به خدا راه دوری نمیره . خدا بهت عوض بده!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
0
0
من الان سه ساله که مسئول فنی ام.

ماهی 450 هزار تومان حقوق گرفتم بدون بیمه!
در ضمن اون قرارداد صوری 1 میلیون و 400 هزار تومنی رو هم امضا کردم.

دکتر دامپزشک از همدان
دوست
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
دکتر مرتضوی عزیز تو آخرش بازنشسته میشه و داغ این برزیل تو قلبت سنگینی می کنه بابا ول کن این اعزام رو به فکر یه چیز دیگه باش عزیزم !!!
دامپزشک خصوصی
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
0
0
فلسفه وجودی نظام رسیدگی به مسایل صنفی و حرفه ای اعضائ آن است نه ..... !!!
دکتر مجتبی مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
0
0
وقتی صحبت از اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی می شود مدییران چنان قیافه طرفدارانه و حق به جانبی می گیرند آدم خیال می کند همه چیز از اول صبح فردا حل خواهد شد .دولت کوچک ترخواهد شد و بخش خصوصی بزرگتر می شود مثل تمام دنیا ،اما چند صباحی می گذرد می بینی خبری نیست .مقامات سازمان هم جزو همان مدیران هستند ریاست محترم سازمان: دولت کریمه توسط ابلاغیه تصمیم نمایندگان رییس جمهور در اصل 127 قانون اساسی به شما ابلاغ کرده است که امر بازرسی مواد پروتیینی وارداتی به کشور باید یه شرکت های بازرسی بین المللی داده شود دوستان چرا اصرار بر تکرار قانون شکنی های غیر حقوقی و غیر عرفی دارید .چطور است بالاترین مقامات دامپزشکی خود در مقابل حمایت از بخش خصوصی خصمانه و نگرش بر اساس سیاست طرد دارند ولی انتظار دارند صاحب صنایع از نیروی بخش خصوصی حمایت کنند و حقوق قانونی بر اساس ماده 19 بدهند .یک سوزن یه خود و جوالدوز به دیگران .....اول خودتان عملا تمکین به قانون و مصوبه را یاد بگیرید از دادن وظایف تصدی گری به بخش خصوصی سرپیچی نکنید و از منافع بگذرید بعد به دیگران بیاموزید ....
یه دوست
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
...... ، گفتم ول کن این برزیل رو ، به بخش خصوصی هم داده بشه ........
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
0
0
.........ومثل بچه های مردم بیکار بود باز هم دنبال اشتغال همکاران نبودی
معلوم است که باید شما دنبال سازمان باشی ......... اقای دکتر لطفی زاده اول ادعا را از همکاران ... بررسی کن و بعد یابا سازمان معامله کن و سانسور کن یا مطلب را درج کن
مهدی
|
-
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
0
0
همه سر کاریمو ول معطل
من نمی دونم این آقای دکتر دستور اینقدر که زحمت می کشن قانون برای حل مشکلات اشتغال و معیشت دامپزشکان می کشن نمی دونن یک چندم این قانونا اجرا نمی شه و اگه هم اجرا می شه فقط به صورت صوری تو قراردادهاست که قید می شه؟
تورو خدا اگه اعتقاد به خدا و قیامت دارین رو راست حرف بزنید و مردونه کار کنید
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
0
0
منظورشان هيچ كس نيست به دل نگيريد ...................
حسن
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
دکنر دستور شمارو به خدا کمی هم به فکر مشکلات اداره ی کل دامپزشکی اذربایجان غربی باشید که ..... باعث به وجود اوردن این همه مشکل شده
ناصر از اورمیه
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
0
0
دکتر دستور ما تو اداره کل آذربایجانغربی کلی مشکل داریم بس کی میای ا.... خودتون میدونید از چی و کی میگم
ح.
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
0
سلام
جناب آقای دکتر دستور ....یک نگاه عمیق هم به مرکز تشخیص (آزمایشگاه سازمان دامپزشکی) بیندازید.... واقعا کار آیی داره؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا آن را به بخش خصوصی واگذار نمی کنید؟؟؟ خیلی از همکاراتون پشت میز هاشون بیکار نشستن...... یا اینکه حداقل این آزمایشگاه را با این هزینه بالا کوچکتر ومفید تر وکارکنان با سواد تری بگذارید...........
یکی از کارشناسان مرکز تشخیص
ح.
|
-
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
0
0
سلام ...دکتر دستور ..منم می خوام برم برزیل ...خوب منم را ببرین ..چرا ..... میرن... مگه من چی از اونها کمتر دارم........
نظر شما
ادامه