کد خبر: ۱۱۵۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - هر داوطلب برای دوره دکتری با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می تواند بدون درنظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب رشته کند.
روابط عمومی مرکز آزمون با اعلام این خبر گفت: در دوره با آزمون هیچ محدودیتی به لحاظ تجانس مدرک کارشناسی ارشد با رشته انتخابی دوره دکتری مدنظر قرار ندارد، اما در مورد بدون آزمون رعایت تجانس و همنامی با رشته فارغ التحصیلی ارشد الزامی است و همچنین در مورد رشته دامپزشکی با آزمون رعایت تجانس برای داوطلبان الزامی است.
روابط عمومی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه در آزمون دکتری 92، هر داوطلب می تواند 5 انتخاب داشته باشد، اما حوزه امتحانی فرد انتخاب اول او می باشد، تأکید کرد: حوزه امتحانی داوطلبان انتخاب اول می باشد لذا داوطلبان باید در محل انتخاب اول خود در آزمونشان شرکت کنند.
روابط عمومی در مورد نحوه ادامه تحصیل کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: این افراد نباید محل خدمت خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند بجز مواردی که رشته انتخاب فقط یک مجری داشته باشد.

روابط عمومی درخصوص مراحل و ضوابط انتخاب دانشجو اعلام کرد: سؤالات برای اولین بار بصورت تستی طراحی می شود. لذا داوطلبان باید خود را برای این نوع آزمون آماده کنند. البته نکته مهم این است که گزینش در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول آزمون کتبی است که سوم و چهارم اسفندماه سال جاری برگزار می گردد و این آزمون  75 درصد نمره را در بر می گیرد و بعد از انتخاب داوطلبانی که حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده اند، با اولویت نمره کتبی دعوت به مصاحبه می شوند که این مرحله 25 درصد نمره به حساب می آید، که در مجموع پذیرش هر فرد به نتیجه دو مرحله او بستگی دارد.

روابط عمومی در مورد وضعیت نظام وظیفه متقاضیان مرد اعلام کرد: داوطلبان مذکر نباید به لحاظ مقررات خدمت وظیفه عمومی منعی برای ادامه تحصیل داشته باشند، در غیر اینصورت امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد.
روابط عمومی در پایان تأکید کرد: داوطلبان در صورت داشتن سؤال در هر زمینه ای می توانند سؤال خود را به آدرس ایمیل porsesh@azmoon.net و یا سامانه اینترنتی azmoon.org ارسال کنند تا کارشناسان مرکز به آنها در اسرع وقت پاسخ گویند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
مگر رشته های گروه دامپزشکی جذامی هستند که نمی توانند در دیگر رشته ها شرکت کنند.اینکه بگویید دیگر رشته ها نمی توانند در دامپزشکی شرکت کنند به منزله ارج گذاشتن به رشته دامپزشکی است مثل علوم پزشکی که هر رشته ا ی نمی تواند در آن شرکت کند و با این کار جایگاه این رشته ها بالاتر از دیگر رشته هاست ولی اینکه بگویید دامپزشکی نمی تواند در مابقی رشته ها شرکت کند توهین به دامپزشکی است و دامپزشکی را از تمامی رشته ها پایین تر آوردن است این دیگر چه رسمی است.متاسفم که اینقدر جایگاه دامپزشکی پایین آمده است که حتی از گروه زیست شناسی و محیط زیست نیز پایین تر قرارداده شده که حتی در این رشته های وابسته هم نمی توان شرکت کرد.مورد دیگر ارایه رشته قارچ شناسی دامپزشکی است که در دانشگاه دولتی گرایش این رشته حذف شده ولی دانشگاه آزادهنوز آن را با پسونددامپزشکی ارایه میکند چگونه است که دانشگاه دولتی گرایش آن را حذف کرده ودانشگاه آزاد این کار را نکرده مگر باز نگری رشته ها در این دو دانشگاه به طور مستقل صورت می گیرد؟ وزارت علوم چرابه این دو گانگی واکنش نشان نمی دهد؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
این یعنی اینکه بقیه نمی تونند دامپزشکی شرکت کنند بد نیست که خوبه اینطوریه
کاوه حاتمی
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
0
البته چیزی که اخبار سراسری بیان کرد اینگونه بود که دانشجویان دامپزشکی که مدرکشان فوق لیسانس ارزشیابی میشود و همه گرایشهای دامپزشکی میتوانند در همه رشته ها شرکت کنند.

وحید
|
-
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
0
0
مثل اینکه دوستان متن خبر رو متوجه نشدن شما معنی رو کاملابر عکس متوجه شدید در واقع یک توهین رو با جابجاکردن حروف به خورد ما دادند.یکبار دیگه متن خبر رو بخونیداینکه بقیه نتونن در رشته های دامپزشکی شرکت کنن یک چیزه و اینکه ما نتونیم در بقیه رشته ها شرکت کنیم یک چیز دیگه اولی ارج گذاشتن و دومی پایین آوردن دامپزشکی از دیگر رشته هاست لطفادقت کنید.
نظر شما
ادامه