کد خبر: ۱۱۴۴۲

حکیم مهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: سالانه در استان بین 8 تا 12 هزار گزش در استان اتفاق می افتد که بیشتر در اثر گزش سگ است.
عبدالله عباسی در جمع مدیران استان در استانداری گفت: بیشترین میزان گزش در کشور در استان گلستان اتفاق می افتد.

وی افزود قیمت هر واکسن هاری بیش از دو میلیون تومان با قیمت قبلی ارز است که در شرایط حادتر سرم هاری نیز تزریق می شود که با این تزریق قیمت به 5 میلیون تومان می رسد.

تدوین سند ایمنی شیمیایی

عباسی با اشاره به تدوین سند ایمنی شیمیایی گفت: محیط اطراف ما آلودگی های زیادی دارد و یکی از این آلودگی ها مواد شیمیایی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم سلامت انسان را در معرض خطر قرار می دهد.

وی اذعان داشت: 11 میلیون نوع ماده شیمیایی در دنیا شناخته شده است که 60 هزار ماده کاربرد دارد و سالانه بین هزار تا دو هزار نوع ماده به این تعداد اضافه می شوند.

عباسی تصریج کرد: سالانه یکمیلیون نفر بر اثر مسمومیت  این مواد شیمیایی می میرند و یک تا چهار میلیون نفر نیز مسمومیت شیمیایی داریم.

وی در ادامه گفت: ایمنی شیمیایی به معنی پیشگیری یا مدیریت اثرات کوتاه مدت یا بلند مدت مواد شیمیایی است، در سال 2006 قریب به 120 کشور جهان متعهد شدند تا سال 2020 مواد شیمیایی خود را در قالب یک سند تدوین کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: افزایش روز افزون کاربرد مواد شیمیایی در زندگی روزمره، تنوع مواد شیمیایی بر پایه طبیعی و غیر طبیعی، افزایش حوادث ناشی از مواد شیمیایی در زندگی عموم، افزایش مسمویت های ناشی از مواد شیمیایی در زندگی عموم مردم در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات، کثرت روز افزون بیماری های خاص نظیر سرطانها، بیماری های شغلی و جهش های ژنتیکی در تولد ها و ... از مهمترین مخاطرات مواد شیمیایی در زندگی روزمره است.

وی ادامه داد: در صورتی که همه شرایط لازم نیز توسط وزارت بهداشت مهیا شود باز هم بیش از 65 درصد مولفه های سلامت در دست ما نیست.

عباسی یاداور شد: از اهداف تدوین نمایه شیمیایی آمادگی استان در برابر حوادث شیمیایی و آگاهی مردم و کارگزان و گروه های هدف است و بخش غذایی ما در بخش نمایه شیمیایی فعال است.
 

نظر شما
ادامه