کد خبر: ۱۱۴۳۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: درخواست صدور مجوز توزیع شیر فله‌ای از دامپزشکی کشور با انگیزه کاهش قیمت برای مصرف‌کننده انجام شد.
سعید سلطانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر شیر 930 تومانی که به کارخانه‌های لبنی تحویل داده می‌شود بعد از بسته‌بندی به قیمت 1850 تومان به مردم می‌فروشند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: نگران این هستیم که افزایش قیمت لبنیات سرانه مصرف لبنیات که برای سلامتی بسیار ضروری است در کشور پایین بیاید.

به گزارش فارس سرانه مصرف لبنیات در کشور 80 کیلوگرم یعنی نصف میانگین جهانی و یک سوم کشورهای اروپایی و تا یک ششم برخی کشورهای پر مصرف است.

بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سرانه مصرف کشور باید به 165 کیلوگرم برسد.

سلطانی پیش‌بینی کرد: در صورت اجرای این طرح قیمت شیر برای مصرف‌کننده با 50 درصد کاهش به کیلویی 1200 تومان برسد.

وی ادامه داد: روزانه 2700 تن شیر خام در تهران توزیع می‌شود که می‌توان بخشی از آن را به صورت فله‌ای که شرایط مناسب بهداشتی از نظر بار میکروبی و سایر بیماری نظیر سل و بروسلوز را دارد عرضه کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران تصریح کرد: درخواست صدور مجوز توزیع شیر فله‌ای در جلسه‌ای که اتحادیه دامداران با سازمان دامپزشکی کشور داشت مطرح شد.

سلطانی تاکید کرد: این طرح هنوز از سوی سازمان دامپزشکی کشور تصویب نشده و در حال بررسی است.

مدیر عامل اتحادیه‌سراسری دامداران کشور تصریح کرد: در صورت موافقت دامپزشکی به توزیع شیر فله‌ای پیش بینی شده است روزانه 40 تن در غرف عرضه مستقیم محصولات پروتئینی که در میادین میوه تهران مستقر می‌شود، عرضه شود.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
اینجانب از رسانه های ارتبا ط جمعی رادیو و تلوزیون تقاضا دارم از دامپزشکان و پزشکان گرامی و متخصصان تغذیه برای آگاهی دادن به مردم برای نحوه مصرف شیر فله دعوت به عمل آورند تا فرهنگ مصرف قبل از شروع توزیع شیر فله در میان مردم جا بیفتد وگرنه باید منتظر افزایش آمار افراد مبتلابه سل و بروسلوز در سطح شهرهای پرجمعیت کشور وبه طبع آن شکل گیری یک فاجعه باشیم.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
نباید به بهانه اقتصاد، به سلامتی مردم آسیب زد. در برخی کشورها که شیر خام عرضه می شود هم نظارت قوی است و هم توسط دامدارانی عرضه می شود که شیر دامداری آنها عاری از سل، بروسلوز و سایر زئونوزهای مهم منتقله از شیر است. این کار به سلامت مصرف کنندگان آسیب می زند. متاسفانه سازمان دامپزشکی زیر فشار برخی از اقشار، می خواهد اقدام به صدور مجوز اینکار بکند و امیدوارم حالا که سازمان دامپزشکی از وظایف قانونی خودش کوتاه آمده، حداقل وزارت بهداشت در برابر این اقدام غیر اصولی و غیر بهداشتی موضع گیری کند.
دكتر محمدي
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
0
0
آقاي دكتر دباغ، اظهار نظر شما كاملا غيرعلمي است. و البته متناقش. چرا نيم فرماييد سازمان دامپزشكي مي تواند با روشي كه در متن خود به آن اشاره كرديد مي تواند مجوز مربوط را صادر كند.
اين تعصب شما به سازمان دامپزشكي واقعا مثال زدني است
رامین خواجه زاده
|
-
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
0
0
با توجه به عدم انجام تست های سل و بروسلوز در تمام گاوداریهای کشور و همچنین واکسیناسیون ناقص علیه بیماری بروسلوز ، در صورت تسلیم سازمان دامپزشکی در برابر درخواست نابجای برخی افراد ........ می بایست شاهد گسترش وقوع این بیماری های خطرناک در جامعه انسانی باشیم. فراموش نکنیم که یکی از مهم ترین اهداف دامپزشکی در کشور کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام است.
نظر شما
ادامه