کد خبر: ۱۱۳۴۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اصفهان، جنوب کرمان، خراسان رضوی، فاروج، بوشهر و آذربایجان غربی

 

آغاز فعالیت کمیته‌ فنی خوراک دام و طیور وآبزیان در استان اصفهان


معاون اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان،‌ از شروع فعالیت کمیته فنی خوراک دام و طیور وآبزیان در استان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ،‌ دکتر منصور کیمیایی تصریح کرد: این کمیته با پیشنهاد این اداره کل وهمکاری سازمان جهاد کشاورزی استان و در راستای تحقق اهداف طرح تضمین کیفیت وسلامت فرآورده های دامی، ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه ارتقاء کیفی وبهداشتی خوراک دام یکی از حلقه های مهم زنجیره تضمین کیفیت وسلامت فرآورده های خام دامی است ادامه داد: در این کمیته اهداف ومباحثی همچون ارتقاء کیفی وبهداشتی خوراک دام، طیور وآبزیان مطابق دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور وبرخورد با مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قالب بازدیدها وجلسات مختلف پیگیری می شود .
وی افزود: در این کمیته علاوه بر نمایندگان اداره کل دامپزشکی استان، نمایندگانی از معاونت بهبود تولیدات دامی، شرکت تعاونی کارخانجات خوراک دام، مدیریت صنایع کشاورزی وبنا به ضرورت نماینده سازمان صنعت، معدن وتجارت استان حضور دارند.

------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبرداد:
آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در جنوب کرمان


مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در جنوب کرمان با حضور 32 اکیپ بخش دولتی و خصوصی آغاز شد. 
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی جنوب کرمان دکترابراهیم توکلی  با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری تب برفکی در جنوب کرمان اظهارداشت: تب برفکی بیماری است که صدمات اقتصادی زیادی به دامدار وارد می‌کند.
وی افزود: با توجه به کشنده بودن این بیماری مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی را آغاز کرده‌ایم.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه در این مرحله فقط دام‌های سنگین گاو و گوساله زیر پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این واکسیناسیون به صورت همزمان در نیمه اول آذر ماه در سراسر جنوب کرمان آغاز شده است.
توکلی با اشاره به همکاری بخش خصوصی در این مرحله از واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در این مرحله 32 اکیپ بخش دولتی و خصوصی حضور دارند.
وی با بیان اینکه این مرحله به مدت 24 روز کاری به طول می‌انجامد، ابراز داشت: در این مرحله پیش‌بینی شده بیش از 110 هزار رأس گاو و گوساله زیر پوشش قرار گیرد.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سبک از ابتدای دی ماه خبر داد و گفت: در این مرحله نیز بیش از یک‌میلیون و 600 هزار رأس دام سبک زیر پوشش قرار می‌گیرند.

-----------------------------------

 

از سوی معاون استاندار خراسان رضوی؛
دستگاه های اجرایی برتر استان معرفی شدند/اداره کل دامپزشکی در جمع 8 دستگاه برتر استان


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان در سال 90 را اعلام کرد. 
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی محسن مظفری در این باره افزود: فرآیند ارزیابی در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی انجام و پس از ارسال نتایج به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر این اساس هشت دستگاه استانی به لحاظ عملکرد در سطح عالی، 28 دستگاه در سطح خوب و 13 دستگاه در سطح متوسط ارزیابی شدند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری سازمان جهاد کشاورزی، استانداری خراسان رضوی، ادارات کل بهزیستی، حمل و نقل و پایانه ها، دامپزشکی، سازمان حج و زیارت، اداره کل ثبت احوال و شرکت آبفای روستایی حایز رتبه عالی شده اند.
وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی بر اساس سطوح اعلام شده می توانند از فوق العاده کارایی موضوع بند 6 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کنند.

-----------------------------------

 

دام های سنگین روستایی فاروج مایه کوبی می شوند


رییس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: همه دام های سنگین روستایی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی می شوند.

دکتر ˈسیدرضا شعاع الحسینیˈ گفت: مرحله دوم طرح مایه کوبی دام علیه تب برفکی در این شهرستان با همکاری سه گروه دولتی و خصوصی تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
وی جابه جایی غیرمجاز دام را از علل انتشار این بیماری دانست و از دامداران خواست قبل از خرید و انتقال دام نسبت به اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای اقدام کنند.
وی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح چهار هزار و 500 راس دام مایه کوبی شدند.
شهرستان فاروج 152 هزار راس دام دارد که چهار هزار و 615 راس آن دام سنگین است.

----------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد :
انجام 9 هزار آزمایش در راستای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان


مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از انجام 9 هزار آزمایش در راستای طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان در استان بوشهر خبر داد.
دکتر مرتضی بحرانی اظهار داشت: متعاقب برگزاری جلسات کارشناسی، طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان وارد فاز اجرایی شده است.

بحرانی در ارتباط با اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت آبزیان گفت: متعاقب برگزاری جلسات کارشناسی بین ادارات کل دامپزشکی، شیلات و محیط زیست طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان وارد فاز اجرایی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان در هشت ماه گذشته 9 هزار و 375 مورد آزمایشات میکروبی و شیمیایی بر روی نمونه‌های آبزیان شامل انواع ماهی و میگو، خوراک آبزیان و آب مصرفی کارگاه‌های فرآوری آبزیان انجام شده است.

این مسئول در خصوص اهداف این طرح اینگونه متذکر شد: با توجه به نقش مهم آبزیان و فرآورده‌های آن در سلامت جامعه بر لزوم اجرای کامل ضوابط بهداشتی در تمام مراحل تکثیر، پرورش، صید، توزیع و عرضه، به منظور تولید و عرضه فرآورده‌های آبزی سالم و بهداشتی به مصرف کنندگان از جمله اهداف این طرح است.

وی در پایان اذعان داشت: با تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد، پنجمین جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت آبزیان برگزار شد و از دیگر برنامه‌های این طرح نیز اندازه گیری باقیمانده فلزات سنگین در آبزیان منطقه است که در دستور کار مجریان این طرح قرار دارد.

 

----------------------------------

 

تفاهمنامه همکاری بین ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی امضا شد

تفاهمنامه همکاری مشترک بین ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی عصر روز شنبه امضا شد.
در آیین امضای این تفاهمنامه که در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی به امضا مدیران کل این دو اداره رسید همکاری در پیشبرد برنامه های دو اداره کل دامپزشکی و محیط زیست در زمینه کنترل بیماری های جانوران وحشی و اهلی از اهداف عمده امضای تفاهمنامه مطرح شد.

همچنین هماهنگی و بهره برداری از ظرفیت های دو اداره کل به منظور تحقق اهداف و ماموریت های مشترک و همکاری و تشریک مساعی در انجام وظایف قانونی مرتبط از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه بود.

این تفاهم نامه در هفت ماده تنظیم و به امضا رسیده است.

 

نظر شما
ادامه