کد خبر: ۱۱۲۹۲

حکیم مهر - یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آتش نگرانی در مرغداری‌ها با تحویل سوخت خاموش می‌شود.

بهرام بیرانوند با اشاره به نگرانی مرغداران از عدم تحویل یکباره سوخت و احتمال تلف شدن جوجه‌ها با توجه به سرمای زودرس در منطقه، یادآور شد: مرغداران خواستار تحویل یکباره سهمیه سوخت مرغداری‌ها هستند.

این نماینده به اجرای قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها و تأثیر آن در سهم سوخت مرغداری‌ها اشاره و بیان کرد: با توجه به فصل سرما و جوجه‌ریزی در مرغداری‎ها در سطح بسیار وسیع، انتظار داریم مسئولان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به بروز سرمای زود هنگام در این منطقه، افزود: با وجود سرمای شدید هوا، ذخیره سوخت مرغداری‌ها امسال کم بوده و همین امر موجب نگرانی مرغداران بروجرد شده است؛ مذاکراتی با مسئولان سازمان جهاد کشاوزی استان در این خصوص انجام شده و آنها نیز اعلام کردند سهمیه سوخت داده شده نسبت به سال قبل کمتر بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس نهم گفت: مسئولان باید پیش از بروز بحران به فکر چاره باشند، با توجه به این‌که در بازارآزاد سوخت وجود ندارد و ذخیره سوخت موجود برای مرغداری‌ها نیز کم بوده این مسئله در کمیسیون کشاورزی نیز مطرح شده است.

وی عنوان کرد: بهتر است در کشور سهمیه سوخت متناسب با فصل به مرغداری‌ها در سراسر کشور توزیع شود، با توجه به قیمت مرغ و کشش بازار جوجه‌ریزی درسطح بالایی انجام گرفته است.

بیرانوند با تأکید بر جلوگیری از متضرر شدن مرغداری‎ها و اینکه جوجه‎ریزی‌ها با توجه به کشش بازار صورت گرفته لذا با توجه به فصل سرما سوخت به میزان کافی در دسترس مرغداری‎ها قرار گیرد تا جوجه‌ها از بین نروند، ادامه داد: وزارت نفت باید هرچه سریعتر نسبت به پرداخت سهمیه سوخت مرغداری‌ها عجله کند، سال گذشته سهمیه مرغداری‌ها یک‎باره به آنها تحویل داده شد اما امسال در چندین مرحله پرداخت شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یادآور شد: به همین دلیل صاحبان مرغداری‌ها نسبت به این مسئله که مبادا همزمان با سرد شدن هوا سهمیه سوخت به آنها دیرتحویل داده شود اظهار نگرانی کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس گفت: باید به دلهره مرغداری‌ها با تحویل یک‎باره سهمیه سوختشان پایان داد.


 

نظر شما
ادامه