کد خبر: ۱۱۲۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - کتاب داستان مصور ویژه کودکان با عنوان « ماجراهای دانا و درنا 1» به سفارش واحد آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان اصفهان منتشر شد.

به گزارش انجمن وت، این کتاب برای دانش آموزان دوره دبستان یا گروه  سنی «ب ، ج» بر اساس داستانی نوشته دکتر سیدرضا موسوی و نگارگری مریم مسائلی منتشر شده است. 

داستان این کتاب از  زبان دانا روایت می شود که در تعطیلات تابستان به همراه خواهرش درنا نزد عموی خویش به نام «عمو مجید» در اصفهان می‌روند که یک دامپزشک است و در اداره کل دامپزشکی کار می‌کند.

عمو مجید که دامپزشک موفق، خوش سیما و خوش بیانی است، دانا و درنا را برای آشنایی با حرفه دامپزشکی به بازدید از اداره دامپزشکی می‌برد و از نزدیک آنها را با وظایف یک دامپزشک در زمینه بهداشت مواد غذایی، کنترل و درمان بیماری‌های حیوانات، واکسیناسیون دام و طیور، آشنا می‌کند.

عمو مجید، برای آشنایی بیشتر دانا و درنا آنها را با خود به فروشگاه  مرغ و ماهی، گوشت فروشی،  درمانگاه دامپزشکی، مرغداری، گاوداری، گوسفنداری، اسب‌داری، استخر پرورش ماهی، کارخانه خوراک آبزیان، و زنبورداری می‌برد و اهمیت کار دامپزشک را در هر یک از این واحدها برای دانا و درنا به زبان ساده توضیح می‌دهد.

ماجراهای دانا و درنا تاکنون با استقبال خوب کودکان روبرو شده و به عنوان گامی موفق در آموزش‌های بنیادین در گروه سنی دبستان به شمار می‌رود.

این کتاب در شمارگان 5000 نسخه به سفارش واحد آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان اصفهان توسط انتشارات پارس ایلیا در  24 صفحه مصور رنگی منتشر شده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجوی دامپزشکی بهمن 89 فردوسی مشهد
|
-
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
0
0
کار جالبیه،نوعی اشنا کردن بچه ها از سنین کم با اهمیت رشته دامپزشکی و نقش دامپزشکان در سلامت جامعه است.
کاش در همه ی استانها این طرح اجرا بشه.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
0
0
احسنت! دست مریزاد،دامپزشکی بدلیل ناشناخته بودن کم اهمیته! ان شاالله این نوع تیلیغات ادامه داشته باشه!
وحید
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
0
0
امیدوارم این تلاشها ثمر داشته باشه ولی از عکس روی جلدکتاب باید شکایت کنم ،یک پسر که داره ادای یگ گاو رو در می آره به نظر من این یک تصویری هستش که با غرض طراحی شده به ویژه که نگاه کودک به دامپزشک هستش و بیشتر جنبه یک نگاه تمسخر آمیز رو به حرفه دامپزشکی در ذهن تداعی می کنه ،نگاهی که اکثر مردم ما متاسفانه به حرفه دامپزشکی دارن که تا اسم دامپزشک میاد یادگاو و گوسفند می افتن وبا سایر جنبه های حرفه دامپزشکی که از جمله اونها حفظ حیات وحش بهداشت جامعه و محیط زیست کمک به بهداشت فرآوردههای دامی و ارتقا تولید هست بیگانه هستن به هر حال هر کسی که این تصویر رو طراحی کرده پیام نازیبای خودش رو به من رسوند.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
0
افرين عاليه
نظر شما
ادامه