کد خبر: ۱۱۲۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
علیرغم نظارت‌های دامپزشکی توزیع شیرخام از طریق دامداری‌ها یا فروشگاه‌های سطح شهر عملا انجام می‌شود که از نظر سازمان دامپزشکی غیر مجاز است / همچنان توزیع شیر خام از گاوداری‌ها، مراکز فروش سطح شهر و مغازه‌ها غیر مجاز بوده و با آن‌ها برخورد خواهد شد...

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: طرح توزیع شیرخام به صورت باز از سوی دامداری‌ها و در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است اما هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

دکتر محسن مشکوة اظهار کرد: علیرغم نظارت‌های دامپزشکی توزیع شیرخام از طریق دامداری‌ها یا فروشگاه‌های سطح شهر عملا انجام می‌شود که از نظر سازمان دامپزشکی غیر مجاز است.

وی اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در صورت برخورد با فروش و توزیع شیر خام فله‌ای و باز برخورد خواهد کرد.

مشکوة گفت: توزیع شیرخام به صورت باز از سوی دامداری‌ها و در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است اما هنوز دراین زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان این‌که شیر خام تا زمانی که به کارخانه‌ها تحویل داده می‌شود و فرآوری نشده مسوولیت نظارت و بهداشت آن با سازمان دامپزشکی است گفت: طرحی مبنی بر عرضه شیر خام فله‌ای در مراکز سطح شهر در سازمان دامپزشکی در حال بررسی است که به برخی از گاوداری‌های دارای شرایط مجوز عرضه شیر فله‌ای داده شود.

او ادامه داد: در صورتی که گاوداری‌هایی که شرایط بهداشتی لازم را داشته باشند، بار میکروبی شیر پایین باشد، محصول عاری از بیماری سل و تب برفکی بوده و امکانات لازم را برای بسته‌بندی داشته باشند، مجوز به تعدادی از گاوداری‌ها داده شود.

وی گفت: البته هنوز این موضوع در حال بررسی بوده و دستورالعملی برای آن تدوین و ابلاغ نشده است لذا همچنان توزیع شیر خام از گاوداری‌ها، مراکز فروش سطح شهر و مغازه‌ها غیر مجاز بوده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این درحالیست که چند روز گذشته دبیر انجمن صنفی گاوداران استان تهران از موافقت وزارت بهداشت و وزارت تجارت برای فروش شیر تولیدی دامدارای‌ها به صورت باز در مراکز سطح شهر خبر داده و گفته بود: در پی ممنوعیت صادرات شیرخشک و آزاد بودن واردات این محصول با ارز 1226 تومانی و همچنین اعمال تعرفه 30 درصدی برای صادرات فرآورده‌های لبنی، شیرخام مازاد روی دست دامداران مانده و کارخانه‌ها نمی‌توانند این محصول را جمع‌آوری کنند لذا با عرضه این محصول به صورت باز و بدون لیبل موافقت شده است.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
0
0
بسمه تعالي
اينجاست كه فلسفه ايجاد سازمان غذا و دارو روشن ميشه. شير خام تا تحويل به كارخانه مسئوليتش با دامپزشكيه!
مسئوليت نظارت به كشتارگاه‌ها،‌ قصابي‌ها، كارخانه‌هاي سوسيس و كالباس، كارگاه‌هاي پنير سازي، كارخانجات شير و فرآورده‌هاي آن، گمركات، صادرات و واردات و ..... دهها مقوله ديگر با پزشكي است يا دامپزشكي، هردو و يا عملا هيچكدام!!
به همين دليله كه كشورهايي مثل امريكا، هلند و .... سازمان غذا و دارو دارن كه همه چيز رو پوشش ميده.
مصطفی
|
-
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
با سلام
ازعدم اعتماد مردم به این کارخانه های لبنیاتی بهتره روی شیر هم نوشته خام فن آوریش به عهده خود مردم باید کارخانه های لبنی نظارت شوند فاجعه است
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
مصاحبه ....... تمام نگرانيهاي جامعه دامپزشكي را رفع ميكند ما كارمندان سازمان دامپزشكي مطمعن هستيم كه تيم كاربردي دكتر دستور و مشاوران محترم ايشان از پس اين حرف وزير محترم هم بر مي آيند از تصويب و اجرايي شدن حق تسري كه سخت تر نيست ديدند همه كه در مجلس چه تصويب شد
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
0
0
به نظر بنده باید سازمانی به نام غذا و دارو با نظارت مستقیم دامپزشکان و پزشکان ایجاد گردد
امیدواریم دکتر لطفی پیگیری نمایند
باتشکر
داود حسن زاده
|
-
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
0
0
با توجه به تخلفات عدیده ای که در مراکز جمع اوری شیر در زمینه افزودنیهای غیر مجاز بگوش میرسد ، بنظر میرسد توزیع شیر فله ای بد فکری نیست . شیر خام فله ای چون آزمایش نمیشه طرف هیچی قاطیش نمیکنه و حداکثرش اینه که اگه شیر موقع جوشیدن لخته شد دور ریخته میشه. فکر میکنم اصلا اگر شیر را آزمایش نکنیم بهتره چون اینطوری خیال دامدار ،عوامل جمع کننده و مرکز جمع اوری راحت تره و انواع ...... .... را به شیر زبان بسته اضافه نمیکنه. مصرف کننده هم خودش با جوشاندن شیر راحت پی به قضیه میبره . مراکز معتبر آزمایشگاهی دست به کار شن و بصورت راندم از شیر فله ای وشیر پاستوریزه آزمایش کنند تا ببینند کدوم بهتره
hjhgj
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
0
0
hgmjhgjghgjhgj
نظر شما
ادامه