کد خبر: ۱۱۱۶۳

حکیم مهر - گزارش ستاد ملی توسعه زیست فناوری و پیش نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

دکتر سید فرهنگ فصیحی، رییس دفتر ترویج و اطلاع رسانی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در پایان بیست و چهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که عصر سه شنبه برگزار شد در تشریح مصوبات این جلسه گفت:‌ در این جلسه گزارش ستاد ملی توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد که حاوی تشریح روند اجرای سند ملی زیست فناوری بود که قبلا در ستاد راهبری از تصویب گذشته است.

وی افزود:‌ در این سند توضیحات مشروحی در مورد سیر اجرای سند ملی زیست فناوری و محقق شدن اهداف سند داده شده که خوشبختانه نمایانگر پیشرفت های خوبی بود.

ارائه پیش‌نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی

فصیحی ادامه داد:‌ دومین دستور این جلسه، ارائه پیش‌نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی بود و با توجه به این نکته که موضوع گیاهان دارویی و طب سنتی در نقشه جامع علمی کشور جزو ‌اولویت‌های"الف" حوزه علمی و فناوری طبقه‌بندی شده‌اند. تصویب سند ملی حاوی چشم‌انداز،‌ راهبردها، اهداف کلان و... این موضوع را تبیین و پیش‌بینی کند تا منشوری برای فعالیت منسجم دستگاه‌های کشور در این حوزه باشد.

تصویب بخش‌هایی از پیش‌نویس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی

وی گفت:‌ با توجه به وجود ستادی برای این حوزه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای این ستاد پیش‌نویس سندی را تهیه و در جلسه ارائه کردند که بخش‌هایی از آن به تصویب رسید و بررسی بقیه این سند در جلسه آینده انجام خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه