کد خبر: ۱۰۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گلپایگان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و کرمان

 

فرماندار گلپایگان در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان :
دامپزشکی نقش اساسی در حوزه سلامت مواد غذایی با منشاء دامی ایفا می کند


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان، حسین صمدانی فرماندار به همراه رییس جهاد کشاورزی شهرستان طی بازدیدی با فعالیتهای بخشهای این شبکه آشنا شدند.

در این بازدید دکتر غفاری رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گلپایگان  ضمن تقدیر از حضور فرماندار ودیگر میهمانان گزارش مختصری از اهم فعالیت های انجام شده توسط این شبکه در سال جاری ارایه نمود.
در ادامه، صمدانی نیز در جلسه ای صمیمانه ضمن تقدیر از زحمات کلیه پرسنل این شبکه گفت :هدف فرمانداری شناسایی و رفع مشکلات و کاستی هایی است که در ارائه خدمت مطلوب در شهرستان مانع ایجاد می کند.وی همچنین ضمن تاکید بر زیاد بودن فعالیتهای حوزه کشاورزی و دامپزشکی،خواستار همکاری وهمت بیشتر مسوولین مربوطه در شهرستان شدند.ایشان در پایان این جلسه ضمن اشاره به اینکه دامپزشکی نقش اساسی در حوزه سلامت مواد غذایی با منشاء دامی در جامعه ایفا می کند، خواستار توجه بیشتر مسئولین شهرستان به این بخش شدند .

-----------------------------

 

تقدیر استاندار آذربایجان شرقی از مدیر کل دامپزشکی استان


استاندار آذربایجان شرقی با اهدا لوحی از تلاشهای مدیر کل دامپزشکی استان در ترویج فرهنگ اقامه نماز تقدیر نمود. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی،دکتر علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی با اهدا لوحی از تلاشهای موثر دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی استان در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز تقدیر نمود.
افزودنی است اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌های استانی در امر توسعه و ترویج نماز در ادارات موفق به کسب رتبه برتر شد.
متن تقدیر نامه به شرح ذیل می باشد:

 

------------------------------

 

با هدف ارائه خدمات بهتر در عید سعید قربان:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از کشتارگاه های دام استان بازدید نمود


با هدف ارائه خدمات بهتر در عید سعید قربان ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد از کشتارگاه های دام استان بازدید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خادمی ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه به همراه مسئول روابط عمومی این اداره کل در راستای عملیاتی نمودن دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور و هماهنگی های لازم  در خصوص خدمات دامپزشکی در روز عید سعید قربان از کشتارگاه های دام شهرستانهای استان بازدید و موارد لازم به مسئولین کشتارگاه ها ، روحانیون ناظر ذبح شرعی و ذابحین ارائه گردید.
همکاری کشتارگاه ها ، استقرار روحانیون ناظر ذبح شرعی و ذابحین در روز عید سعید قربان  و ارائه خدمات رایگان از مهمترین تصمیمات انجام گرفته در این بازدید عنوان گردید.

------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی :
شیر 80درصد موادغذایی با منشاءدامی را تشکیل می دهد


مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی :بهداشت وسلامت شیر که حدود80 درصد موادغذایی با منشاء دامی را تشکیل می هد از وظایف ذاتی دامپزشکی است.
دکترحسینی درهمایش آموزشی بهداشت شیرجهت فعالان دامپزشکی استان درحوزه شیرخام که به همت اداره کل ونظام دامپزشکی استان مرکزی باهمکاری شرکت پگاه گلپایگان درشهرستان خمین برگزار گردید ضمن اشاره به سلامت وامنیت غذایی، ازشیر به عنوان یک ماده غذایی با ارزش که حدود 80 درصد موادغذایی با منشاءدامی را تشکیل می دهد نام برد وگفت : بهداشت وسلامت شیر از وظایف ذاتی دامپزشکی است .
وی اجرای طرح تضمین کیفیت وسلامت مواد غذایی را از اولویت های سازمان دامپزشکی برشمرد وگفت :اقدامات دامپزشکی از مراکز تولید شروع می شود ودرحوزه تولید شیر توجه به بحث بهداشتی کردن اماکن دامی ،تغییر شیوه های پرورش سنتی به صنعتی ، آموزش بهره برداران وفرهنگ سازی مصرف شیر،ایمن سازی جمعیت دامی درخصوص بیماریهای مشترک وکاهش مخاطرات ،ساماندهی ایستگاههای جمع آوری شیر وخودروهای حمل شیرخام ضروری ولازم است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی آماری از فعالیتهای  آزمایشگاه تخصصی شیر دامپزشکی استان مرکزی درخمین ارائه نمود وضمن اشاره به میزان تولید شیرخام دراستان مرکزی 30درصد میزان تولید شیراستان را در واحد های صنعتی  و 70درصد را از واحد های سنتی اعلام کرد .
در ادامه همایش آموزشی مشاور صنایع شیر ایران ،مهندس چمنی درمورد فرهنگ سازی مصرف شیر وخانم دکتر نواب پور درخصوص تقلبات شیرخام وعوامل موثر بر بار میکروبی مطالبی را ارائه نمودند.
خانم مهندس امجدی دبیر فدراسیون بین المللی شیر در ایران  دیگر سخنران این همایش بود که درخصوص فدراسیون جهانی شیر واعضای آن که ایران و57 کشور جهان را شامل می شود توضیحاتی ارائه نمودو ابراز امیدواری کرد با تشکیل خانه شیردر ایران  درجهت فرهنگ سازی مصرف از بازوهای بین المللی  این صنعت بهره گرفته شود.

--------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی‌ کرمان عنوان کرد :
صدور 300 مجوز جوجه‌ریزی در کرمان


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: بیش از 300 مجوز جوجه‌ریزی از ابتدای سال جاری تا‌کنون در‌ شهرستان کرمان صادر شده است.
محمد‌مهدی یزدان‌پناه اظهار داشت: صدور مجوز جوجه‌ریزی به منظور پیشگیری از شیوع و بروز انواع بیماری‌های طیور در واحد‌های گوشتی ضروری است.

وی با بیان اینکه این شهرستان بیش از‌ 380 ‌مرغداری گوشتی دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون‌ 331 ‌‌مجوز جوجه‌ریزی صادر شده است.

یزدان‌پناه بیان داشت‌: این میزان مجوز برابر با 3 میلیون و 41 هزار و 230 قطعه جوجه یک روزه برای مرغداری است.

وی خاطر‌نشان کرد‌: هم اکنون تمام‌ واحد‌های گوشتی دارای پروانه موظف هستند برای نظارت و کنترل بیشتر قبل از انجام عملیات جوجه‌ریزی و پرورش طیور به شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان مراجعه کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
0
0
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910728000380
نظر شما
ادامه