کد خبر: ۱۰۸۴۸
حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از اجرای طرح ملی پایش باقیمانده های دارو، هورمون، سموم، مایکوتوکسن ها، فلزات سنگن و سایر آلاینده ها در شیر، عسل، ماهی، میگو، گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز خبر داد.
دکتر سید محسن دستور راه اندازی آزمایشگاههای تخصصی کنترل بهداشتی و پایش باقیمانده ها در مواد غذایی با منشاء دامی و آبزی را از جمله فعالیت های اجرا شده در راستای طرح ملی پایش آلاینده ها عنوان کرد.
وی افزود: در این برنامه که با هدف تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است، حداکثر مجاز باقیمانده ها در فرآورده های خوراکی دامی و آبزی تعیین شده است.
وی،‌ نمونه برداری و انجام آزمون،‌ تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج و همچنین انجام اقدامات اصلاحی را از جمله فعالیت های این بخش ذکر کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، بهبود شرایط   بهداشتی نگهداری، پرورش و صید دام،‌طیور، زنبور عسل و آبزیان را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: در راستای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی بهبود شرایط بهداشتی خوراک دام، طیور و آبزیان، توسعه مراقبت و مبارزه با بیماری های دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان از طریق توسعه و یکپارچه سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی بیماری ها،‌اعمال اقدامات قرنطینه ای و هدفمند سازی واکسیناسیون ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی بهبود روش های تشخیصی و درمانی دامپزشکی را از دیگر برنامه های سازمان دامپزشکی در بخش سلامت غذا عنوان کرد و گفت: این امر از طریق توسعه و تجهیز آزمایشگاههای تشخیصی در بخش های دولتی و غیر دولتی، جایگزینی آنتیبیوتیک هایی که علیه آنها مقاومت میکروبی ایجاد شده است و عمچنین تغییر روند  نسخه نویسی و تجویز و مصرف داروهای دامپزشکی صورت می گیرد.
نظر شما
ادامه