کد خبر: ۱۰۷۷
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
دکتر کفایی با اشاره به استانداردهای بالای حرفه‎ای در زمینه دامپزشکی در کانادا گفت : در مقایسه با سایر کشورها ، در کانادا استانداردهای بالایی از نظر حرفه‎ای در دامپزشکی وجود دارد و دامپزشکان موظفند از طریق شرکت در دوره‌های آموزش مداوم دانش خود را به‎روز نگه دارند...
حکیم مهردکتر داوود کفایی ، دامپزشک ایرانی مقیم کانادا در گفتگو با حکیم مهر با اشاره به علاقه وافر خویش نسبت به رشته دامپزشکی و احساس خرسندی از شغل خود گفت : تصور نمی کنم در هیچ رشته دیگری اگر تحصیل کرده و کار می کردم به اندازه‎ای که الآن احساس رضایت و خشنودی از کار و رشته خود دارم داشتم.

وی به تأسیس کلینیک حیوانات خانگی خود در استانبول اشاره کرد و افزود : بعد از فراغت از تحصیل در سال 1990 و از دانشگاه استانبول ترکیه ، اقدام به تأسیس کلینیک حیوانات خانگی کردم و سپس با مهاجرت به کانادا در سال 1998 تاکنون در کانادا مشغول فعالیت هستم.

دکتر کفایی با ابراز تأسف از آنکه تاکنون در ایران تجربه فعالیت دامپزشکی نداشته هم گفت : امیدوارم به زودی بتوانم در کشور خودم هم این فعالیت را تجربه نمایم.

این دامپزشک ایرانی مقیم کانادا افزود : خوشبختانه در کانادا از کار دامپزشکی که انجام می دهم رضایت دارم و در اینجا به تجهیزات پیشرفته دسترسی داریم و دانش به‎روزی در اختیارمان است.

وی با اشاره به استانداردهای بالای حرفه‎ای در زمینه دامپزشکی در کانادا گفت : در مقایسه با سایر کشورها ، در کانادا استانداردهای بالایی از نظر حرفه‎ای در دامپزشکی وجود دارد و دامپزشکان موظفند از طریق شرکت در دوره‌های آموزش مداوم دانش خود را به‎روز نگه دارند.

دکتر کفایی در مورد وضعیت اشتغال دامپزشکان هم گفت : در کانادا همیشه از زمانی که فردی آماده ورود به بازار کار باشد فرصت‏های شغلی را پیش روی خود می بیند و می تواند در این زمینه از بعد کیفیت ارائه خدمات به رقابت با سایرین بپردازد.

وی درباره نگرش مردم کانادا به حرفه دامپزشکی و مقایسه جایگاه پزشک و دامپزشک هم اظهار داشت : در کانادا چنین مقایسه ای بین حرف مختلف صورت نمی‎گیرد و اساساً چنین مقایسه‎ای نیاز نیست! چرا باید سیب را با پرتقال مقایسه کرد؟!

دکتر کفایی افزود : همه حرف برای جامعه مورد نیاز هستند و متخصصین و شاغلین آنها هم برای یکدیگر محترم می‎باشند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان آشنایی با نهادهای مرتبط با دامپزشکی در کشورمان هم گفت : گرچه اطلاع خاصی از سازمانهای مختلف مرتبط با موضوع دامپزشکی در ایران ندارم اما همواره علاقمندم اخبار دامپزشکی ایران را پیگیری نموده و از پیشرفت های همکارانمان در ایران آگاهی یابم.

دکتر کفایی کار در رشته دامپزشکی را توأم با یادگیری مستمر دانست و گفت : هر روز از کار برای من یک نکته جدید بهمراه دارد و هر چه بیشتر یاد می گیرم متوجه می شوم که چقدر کم می دانم. به نظرم کار در این رشته بسیار هیجان‌انگیز و لذت بخش است و من از کار خود هر روز لذت می برم.

وی برای تأکید بر ضرورت آموزش مستمر در این حرفه با اشاره به یک خاطره هم گفت : یک روز فردی از من شکایت کرده بود که چرا در معاینه متوجه عدسی مصنوعی در چشم گربه وی نشده ام. کسی تا آن زمان نمی دانست که گربه ها هم ممکن است لنز مصنوعی داشته باشند و این برای من بسیار جالب بود و یک نکته جدید آموختم.

گفتنی است دکتر کفایی علاوه بر درجه دکترای عمومی دامپزشکی دارای دو مدرک Ph.D. در زمینه مدیریت بیمارستان در سیستم‎های مراقبت بهداشتی انسانی و بهداشت مواد غذایی هم می باشد و اکنون در کانادا به کار درمان حیوانات خانگی اعم از سگ ، گربه ،پرنده و غیره می پردازد و در کنار آن بخصوص به جراحی های ارتوپدی علاقمند بوده و در این زمینه فعالیت می نماید. وی در زمینه بهداشت مواد غذایی هم پروژه هایی انجام داده که از جمله جداسازی باکتری Campylobacter Jejune و بررسی انتقال آن به انسان را می توان نام برد. دکتر کفایی علاوه بر عضویت در مجامع دامپزشکی متعدد هم اکنون مسئولیت آکادمی دامپزشکی تورنتو را هم بعهده دارد.

 

لینک بیمارستان حیوانات خانگی دکتر کفایی : http://www.drkafaisanimalhospital.ca/index.php

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
دکترمجیدساعدی
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۰
4
6
باسلام.در رابطه باشرح مصاحبه با دکترکفایی بیشتر مرا بیاد داستان طوطی وبازرگان انداخت و ایکاش از ایشان میپرسیدیدکه چه شده که در کاناداحرفه دامپزشکی اینچنین محبوب و دوست داشتنی است ولی در ایران آنچنان است که دامپزشکی ودامپزشک بودن چه بسیار موجب سرافکندگی و شرمساری است.خواهشمندم شعار ندهیدچرا که از متن مصحابه معلوم است که چه با حسرت از مقایسه دامپزشکی و پزشکی سوال میکنید و ایشان چه صادقانه پاسخ میدهند....
فروغ
|
-
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۷
3
4
منم خیلی دوست دارم برم اروپا یا امریکا و کار دامپزشکی رو انجام بدم چونکه رشته دامپزشکی اونجا خیلی باکلاسه.
یاسر طوسی زاده
|
-
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
0
0
لطفا به این وبلاگ سری بزنید ممنون می شم.
http://vetclub.persianblog.ir/
یه نفر
|
-
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
6
4
سلام من خودم دانشجوی دامپزشکی هستم تو یران اخه کی دامپزشک رو دکتر میدونه.به هر کی گفتم دامپزشکی میخونم یا بهم خندیده یا برای احترام بیشتر گفته واسه ارشد چی میخونی. اصلا کی تو ایران دامپزشک رو ادمیزاد حساب میکنه. اگه از من بپرسن ترتیب بهترین رشته ها رو بگو میگم: 1. دندانپزشکی 2.داروسازی 3.پزشکی 4. فیزیوتراپی 5.دامپزشکی
حسین
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
4
12
باعرض احترام به دوستان گرامی.من دانشجوی دامپزشکی هستم.لطفا به این چرند و پرند ها دامن نزنید شما خودتون از دیگران بیشتر از این رشته بدتون میاد الکی نگید دیگران...... بنده در انتخاب رشته سراسری فقط پزشکی و دامپزشکی رو انتخاب کردم ،قابل توجه کسی که فیزیوتراپی رو بهتر میدونه
سارا
|
-
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
2
8
وقتي خودمون ميايم خودمونو مسخره ميكنيم از بقيه چه توقعي داريد؟ هركي ندونه خودمون ميدونيم 100 برابره دندونپزشكا درس خونديم و سختي كشيديم
m.en
|
-
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
7
4-5 سال پیش که اولین بار این مصاحبه رو خوندم (سال 88) یک دانش آموز دوم دبیرستان رشته ریاضی-فیزیک بودم که تصمیم داشتم طراح اتومبیل بشم اما با آغاز یک علاقه نسبت به دامپزشکی به خودم اومدم و تازه داشتم متوجه می شدم دامپزشکی چیه و اینکه از کجا باید شروع کنم راه رو. الان بعد از 4.5 سال از اولین باری که این مصاحبه رو خوندم، دانشجوی دامپزشکی دانشگاه تهران هستم و میشه گفت به بخش اول آرزوم رسیدم و حالا که دارم دوباره این متن مصاحبه با دکتر کفایی رو مطالعه می کنم خیلی خوب متوجه شدم که چقدر احساس خوشحالی و رضایت دارم از اینکه رشته مورد علاقم رو پیدا کردم و از اینکه دارم توی دریای دامپزشکی حرکت می کنم و همینطور اینکه بیشتر متوجه شدم که حکیم مهر و تلاش های دکتر لطفی زاده ی گرامی و سایر بزرگوارانی که سر راهم قرار گرفتن و تشویق ها و توصیه ها و کمک های خالصانه و درستشون، تا چه اندازه نقش موثر و ظریفی در تعیین و پیشبرد اهداف من و شناختی که نسبت به دامپزشکی پیدا کردم داشته. :) خدا رو شکر که دامپزشکی بی نظیر و پر از فرصت های کشف نشده رو انتخاب کردم و امیدوارم که بتونم مفید باشم برای نجات جان و حمایت از حقوق حیوانات، این موجودات دوست داشتنی و بی آزار. :) موفق و موید باشید
پاسخ ها
آناهیتا
| United States of America |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
سلام خواستم بگم چقد شما شبیه منید :)
با چه رتبه ای دامپزشکی قبول شدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
سلام الان باید فارغ التحصیل شده باشین، اوضاع چطور؟
پوريا
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
1
3
با سلام. من سه ساله كه از رشته دامپزشكي فارغ التحصيل شدم و الآن در زمينه دام بزرگ با محوريت گاو دارم فعاليت مي كنم. من هم مثل خيلي از دانشجويان سال آخر< در آستانه فارغ التحصيلي كه بودم از اين رشته متنفر شده بودم. و جالب اون بود كه مي خواستم تغيير رشته بدم و برم مالزي بيوتكنولوژي بخونم كه به لطف پرزيدنت احمدي نژاد و گرون شدن دلار به آرزوم نرسيدم. به همه ي اون دوستاني كه دارن از اين رشته فارغ التحصيل ميشن مي خوام كه اگر به بحث گاوداري هاي صنعتي علاقه دارن با من تماس بگيرن تا يك هفته اي بذارمشون سر كار اما به شرطي كه از خر دكتري تا دو سه سال پياده بشن و زير و بم كار دام بزرگ را ياد بگيرن و بعد يك دكتر واقعي (گاوپزشك) بيان بيرون.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
من دکترا دامپزشکی دارم دوتا ه خدمت روتو سگها ها پلیس تموم کردم اماده قبول هرشرطی09011484534
dr z gh
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
5
سلام من دانشجوی ترم 4 دامپزشکی ام .با خودندن این قسمت واقعا متاسف شدم .اقایون و خانومای دامپزشک منم قبول دارم شاید پز اجتماعی پزشکی و ...تو کشور ما بالاست ولی تا زمانی ک به اصطلاح یک دکتر دامپزشک تفکرش طرز بیانش درمورد داپزشکی اینقد تاسف بار انتظار هیچ پیشرفتی رو تو دامپزشکی نداشته باشید .دانشجوهای پزشکی و...خودشون ارزش و اعتبار رشتشونن...تو رو خدا بیاین به داد این رشته ی مظلوم برسیم شما بهتر از من میدونید ی دامپزشک چقد بیشتر از ی پزشک و....درس میخونه ود-زحمت میکشه وسواد داره
نیکتا
|
-
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
6
میدونی این مشکل ملت ایرانه که به دامپزشکی بد نگاه میکنن
دامپزشکی عاشق میخواد
عاشقی که عاشق تموم معشوقه هاشه
عاشقه تموم حیوونا
کسیم که عاشق نباشه مثه خیلی موفق نمی شه وگرنه میدونستید دامپزشکی دومین شغل لوکس دنیاست
سارا
|
Germany
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
4
من میخوام دامپزشکیو انتخاب کنم چرا میگین بده؟! چه فرقی با پزشک میکنه من اصلأ نمیفهمم :|
چرا تو ایران فقط پزشکی و دندنو خوب میدونن؟!!!!! واقعأ جالبه
پاسخ ها
فافا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اصلا هم بد نیست من ترم سوم این رشته هستم و خیلی هم سطح بزشکی هستش.... رشته با کلاسیه...کسایی که کامنت میزارن فقط واسه تخریب اومدن توحه نکن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
2
هه واقعا خنده دارومسخرس بعضیا چقد افکارشونهستش پوچ و بچگانه و بی ... هستش،بهترین رشتس اخه واسه چی جو الکی درس میکنین،اه،من خودم دانشجوی دامپزشکیم خیلیم خوبه ،یجوری میحرفن انگار همه رشته ها خوبن این بده فقط،اگه دنبال پولی اصلا نباید درس بخونی فقط شغل ازادو...،درضم میگن درشهرومیشه بست دهن مردمو نمیشه،اونم ملت عزیزما که بجزخدابه همههههههه چی ایرادمیگیرن،پس کلا ولللللش این حرفای مزخرفوبی ارزشو،بعضیا کلا .....................ن فقط فازمنفی،خلاصه بیخیال همین :-) :-) :-)
پویا
|
Finland
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
3
3
سیزده سال هست که از دانشکده دامپرشکی شیراز فارغ التحصیل شدم خواهرم هم شش ساله که فارغ التحصیل شده .اگر دانشجوی دامپزشکی هستید یا اینکه قصد دارید این رشته رو برای آینده انتخاب کنید صمیمانه وصیه میکنم سریعا تغییر رشته بدین حتی مرخصی تحصیلی بگیرید دوباره کنکور بدین وحتی دانشگاه آزاد هم شده رشته دیگه ای بخونید.در این رشته بازار کار خوبه منتها بامشقت وسختی زیاد ودرامد بسیار کم خصوصا برای خانم ها مخصوصا اگر مسول فنی بشد . من شخصا یازده ساله کارمند رسمی اداره هستم تازه حقوقم شده نردیک سه تومن.واقعا حیف عمرو جونیه که توی این راه هدر بره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
6
دامپزشکی رشته خیلی خوبی وجذابی است همه چیز که پول نیست به دنبال علاقتون برید همیشه چون اگر علاقه باشه خوب یاد میگیرید اینو من میگم که از کوه اومدم و از بچگی با دام و پرنده بزرگ شدم .دنیای امروز به دامپزشک زیادی نیاز دارد زیرا انسان ها هر روز رفته رفته میرن به سمت حیوانیت.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
2
2
از کسانی که میخوان این رشته دامپزشکی را انتخاب کنند عاجزانه استدعا دارم این کار رو نکنن ،آینده ی خودشون را تباه نکنند ، سالانه نزدیک به 2000 نفر فارغ التحصیل میشن ،برای دوتاشون (به غیراز مراکز دولتی )درآمد در شان دکتر وجود ندارد.لطفا خودتونو غول نزنین.
lale
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
0
0
سلام می خوتستم بدونم پذیرش این رشته در کشور هایی مثل امریکا به راحتی رشته ای مثل شیمی هست یا نه؟اصلا پذیرش میکنن؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
1
تقصیر خودتون که اینقد مظلومین یک هفته شما دامپزشکای گرامی همهباهم کار نکنین اعتصاب کنین بعد ببینین چه اتفاقی مییفته بعد همه میفهمن دامپزشک از پزشک مهمتره هم وضع مالی تون خوب میشه هم احترامتون باید مردم احساس خطر کنن وقتی که هر چی تو سفرشون میخوان بخورن ببینن نظارت دامپزشک نیست
حلما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
9
من خودم دانشجوي سال ٣ دامپزشكي دانشگاه استانبول هستم.و حقيقتش اينه كه ديوونه واررر رشتمو دوست دارم و ميپرستمش...بايد بگم يكي از دلايلي كه ترجيح دادم تو استانبول درس بخونم نه تو ايران اين بود كه وقتي دانشگاه تهران ثبت نام كردم و سر كلاسا رفتم متوجه شدم كه با اين ديدگاهي كه همكلاسي هام به رشته و حيوانات دارن نميشه تو همچين جامعه اي كه ذاتاً ديدگاه جالبي به دامپزشكا ندارن رشد كرد و به جاهاي خوب رسيد...اي كاش يكم از خودمون شروع كنيم به عنوان جامعه ي دامپزشكان
پاسخ ها
fatima
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
در حال حاضر میشه با مدرک دکترا عمومی دامپزشکی در ایران برای ادامه تحصیلدر مقطع phd یا حتی مستر در ترکیه اقدام کرد؟
رضا
|
Norway
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
7
با سلام. از مهمترین چالش های رشته دامپزشکی تو ایران این هست که بیشتر دانشجوهای این رشته، افرادی هستند که چون سایر رشته های دکتری گروه پزشکی قبول نشدند، اومد دامپزشکی. از اون بدتر حتی بین اساتید این رشته افرادی هستند که هیچ علاقه ای به حیوانات ندارند و فقط به خاطر اینکه کار دامپزشکی انجام ندهند و حقوق بالا با پرستیژ استادی داشته باشند، مشغول تدریس هستند. اما کم نیست دانشجو و اساتیدی که به این رشته عشق می ورزند.
چالش دیگه نگرش جامعه ایران به حیوانات است که به خاطر عدم آموزش و آگاهی کم، همواره نگرشی منفی نسبت به بیشتر حیوانات وجود دارد.
در نهایت دست گل اصلی از طرف قانون گذاران تحصیلات دانشگاهی کشور است که با تصویب بی رویه، موجب شده اند که هر سال بیش از هزار نفر از این رشته فارغ التحصیل شوند بدون آنکه نیازی در بازار کار برای این تعداد باشد.
نتیجه اینها می شود دامپزشکانی که خود این رشته را محترم نمی شمارند و از زمین و زمان شاکی هستند که چرا برای این رشته احترام قائل نمی شوید.
البته اصل موضوع عمیق تر از این حرفهاست. موضوع عزت نفس افراد است. افرادی که فاقد عزت نفس کافی هستند، می خواهند با مدرک و برچسب دکتر و مهندس و ماشین شاسی بلند و املاک آنچنانی، کمبودهای شخصیتی خود را بپوشانند.
نتیجه هم می شود قشر تحصیل کرده مغرور و خودبین و گروهی افسرده و خود کوچک بین.
به امید آگاهی تمامی افراد تا ارزش و عزت ذاتی خود را درک کنند و نگرشی حقیقت گرا نسبت به زندگی، انسان و سایر موجودات زنده داشته باشند.
شبنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
1
1
سلام من یه گربه دارم یه قسمتی از موهاش کنده شده چیکارش کنم درس شه خیلی درد میکشه
Pouria
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
3
سلام وعرض ادب خدمت همه دوستان
دامپزشکی یکی از بهترین رشته های دنیا است، به این دلیل تو ایران کم بها داده شده که خود دانشجویانش اصلا طرفدار این رشته نیستن وازش دفاع نمیکنن. خواهش میکنم شمایی که دانشجو يا فارغ التحصيل این رشته هستید مدافع اين رشته باشید.
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۵
3
0
سلام خسته نباشید یک فنچ ماده دارم که خودشو میخارونه وپف میکنه .وزیاد کف قفس میشیه چکارکنم. مشکلش چیه. ممنون میشم جواب بدید.
جواب فوری
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
2
0
سلام من یه بچه جغد پیدا کردم فکر کنم 15 روز بیشتر نداره هنوز رو پا نمیمونه اسهال هم داره چکارش کنم؟ غذا با دست بهش میدم خودش دهن باز نمیکنه
Yashi
|
Germany
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
1
3
با سلام.من کارشناسی دامپزشکی دانشگاه ارجیس ترکیه قبول شدن
آیا ممکن است بعد ۵سال تحصیل برای من کار پیدا شود؟
آیا امکان دارد درصورت اوردن مقام در رشته دامپزشکی به کشورهای دیگر بورس شوم؟ممنون میشم اگر پاسخ دهید
روح الله اربابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
2
1
سلام دکتر دامهای من تب مالت دارن آیا راهی برای درمان هست یانه
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
1
سلام دکتر من به سنجاب ۱۰ماهه دارم خیلیم شیطونه میخوام تو جنگل رهاش کنم ایابراش مشگلی پیش نمیادمیتونه ازپس خودش بر بیاد خیلی نگرانشم خواهش میکنم راهنماییم کنین ممنون میشم با شوهرم ودخترم مشگل داره میبینه حمله میکنه گاز میگیره
parinaz
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
0
0
با سلام و احترام و خسته نباشید
منم رشته دامپزشکی رو خیلی دوست دارم میخوام وقتی کنکور قبول شدم رشته دامپزشکی قبول شم برای اینکه بخوای رشته دامپزشکی قبول بشی باید چیکار کنی به غیر از درس خوندن؟
نظر شما
ادامه