کد خبر: ۱۰۷۳

حکیم مهر -  یک قلاده سگ نر 13 ساله در آمریکا که با استفاده از تست جدید RealPCR ارائه شده توسط کمپانی Idexx ابتلای آن به آنفلوآنزای A تأیید شده بود بهبود یافت.
ابتلای این سگ که قبلاً توسط آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی دانشگاه Iowa مثبت تشخیص داده شده بود اخیراً با استفاده از تست جدید هم مثبت اعلام شد. این سگ پس از چند روز که حال خوشی نداشت با ارجاع به کلینیک دامپزشکی با آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب درمان شده بود اما این روش درمان تأثیری در بهبود حالش نداشته و با علائم بی حالی ، بی اشتهایی ، سرفه خشک و تب بالا (8/39) مجدداً ده روز قبل به اورژانس دامپزشکی مراجعه کرده بود.
صاحب حیوان در حین معاینه به دامپزشک اطلاع می‎دهد که هفته قبل تست حیوان از نظر ابتلا به آنفلوآنزای A مثبت بوده و سرانجام پس از 48 ساعت بستری و درمان لازم بهبود یافته و به منزل بازمی‎گردد و هم اکنون کاملاً بهبود یافته است.
تاکنون علاوه بر سگ، ابتلای گربه ، موش خرما ، خوک ، پرندگان و انسان به این نوع آنفلوآنزا تأیید شده و به نظر می‎رسد این بیماری از صاحبان بیمار حیوانات خانگی به آنان سرایت کرده باشد که به این نوع انتقال بیماری از انسان به حیوان در اصطلاح reverse zoonosis می گویند.
انجمن دامپزشکی آمریکا هم به صاحبان حیوانات خانگی توصیه کرده تا مراقب حیوانات خود باشند و با مشاهده علائم بیماری در حیوان سریعاً به کلینیک دامپزشکی مراجعه نمایند.

 

نظر شما
ادامه