کد خبر: ۱۰۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
صریحاً می گویم که به نظر من افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی خیانت است. نه تنها خیانت به حرفه دامپزشکی است بلکه هیچ خدمتی به جامعه نیست!...

حکیم مهرگفتگو با دکتر کیایی ، مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

 

مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم :

-          بالاتفاق در گروه دامپزشکی وزارت علوم مخالف افتتاح دانشکده های جدید هستیم

-          رسماً به بنده می گویند شما فقط مشاور هستید!

-          بیشتر این دانشکده های جدید از مصوبات سفرهای استانی دولت است

-          صریحاً می گویم که افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی خیانت است

-          افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی خدمت به ملت محسوب نمی شود

 

دکتر کیایی عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با حکیم مهر و درباره افزایش تعداد دانشکده‌های دامپزشکی گفت : در اکثر موارد و شاید در تمام موارد هم من و هم سایر همکارانم که حدود پانزده نفر از اساتید دانشکده های مختلف هستند در گروه دامپزشکی وزارت علوم به افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی اعتراض داشته‎ایم.

مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم افزود : بالاتفاق همه در گروه دامپزشکی وزارت علوم مخالف افزایش تعداد دانشکده های دامپزشکی هستیم و بالغ بر چندین صورتجلسه و چندین نامه به مقامات مختلف نوشته‎ و استدلال هم کرده‎ام که در دنیا مثل ما عمل نمی کنند و مثلاً کشور بزرگی نظیر کانادا چهار دانشکده دارد و ما چرا باید 22 دانشکده داشته باشیم؟!

دکتر کیایی با اشاره به اینکه با این وضعیت، جمعیت بیکار و کیفیت آموزش را چه کنیم گفت : بعضاً مقامات محترم می‎فرمایند که بیشتر این دانشکده ها جزء مصوبات سفرهای استانی دولت است و مقامات هر استانی با دانشگاه ها هماهنگ می شوند و چنین چیزی را تصویب می کنند.

وی افزود : ما هم در چنین شرایطی نمی توانیم کاری کنیم و خیلی رسمی به بنده می گویند شما فقط مشاور هستید و ما از شما مشورت می گیریم ولی آنچه خودمان صلاح بدانیم عمل می کنیم!

دکتر کیایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان اختیارات گروه دامپزشکی وزارت علوم اظهار داشت : قبلاً اینطور نبود و شورای آموزشی دامپزشکی و تخصصی و این سمتی اجرایی بود و ضمن اینکه مشاوره می‎داد تمام امتحانات بورد تخصصی و ورودی دوره های تخصصی و بازنگری برنامه ها و سرکشی به دانشکده ها و افتتاح رشته یا دانشکده با ما بود ولی الآن مسئولین گروه فقط مشاور هستند! وقتی هم تصمیمی در گروه گرفته و ابلاغ می شود مقامات بالاتر با توجه به سیاست های روز که مطلع هستند و بنده از آنها اطلاعی ندارم تصمیم می گیرند!

مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم در پایان گفت : صریحاً می گویم که به نظر من افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی خیانت است. نه تنها خیانت به حرفه دامپزشکی است بلکه هیچ خدمتی به جامعه نیست!

وی افزود : من برای مسئولین استدلال کرده‎ام که هزینه تحصیل هر دانشجوی دانشگاه تهران نزدیک به نود میلیون تومان است. حالا حساب کنید که با هزینه شخصی که خود فرد دارد و کار هم در دوران تحصیل نکرده و سربار جامعه بوده چه رقمی می شود؟! اگر بعد از دوران تحصیل دانشجو بیرون بیاید و کار نداشته باشد، در حالی که عمر و ثروت خود را صرف کرده و انرژی خاصی گذاشته آیا ما به این فرد و ملت خدمت کرده‎ایم؟! اگر اسم این را خدمت می گذاریم عیب ندارد که باز هم دانشکده جدید افتتاح شود!

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خلیل روستا
|
-
|
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
0
0
negarane inam ke ye rooz madrakam bi arzesh beshe ba in hame daneshkade eftetah kardan .
عباس کریمیان
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
0
0
بنده نیز به عنوتن یک دامپزشک کاملا با این موضوع موافقم. باتوجه به افزایش پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی و بالطبع کاهش بنیه علمی پذیرفته شدگان، هم سواد، هم انگیزه مطالعه و کسب تجربه کاهش یافته و این کار فقط خیانت به کشور است
نظر شما
ادامه