کد خبر: ۱۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ما نباید توقع داشته باشیم که با حجم کاری بالا وزیر در همه جلسات ما حضور داشته باشد ولی آنچه مسلم است اینکه ایشان اهمیت خاصی برای دامپزشکی قائلند و بخش دامپزشکی را بعنوان پیشگیری کننده از بیماریها بسیار کلیدی می دانند...

حکیم مهرگفتگو با دکتر انصاری فرد ، دامپزشک و مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی

 

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی :

-           الحاق سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی به وزارت بهداشت مسئله ساده ای نیست

-          به دلیل نظارت بر تولیدات دامی ، سازمان دامپزشکی ارتباط مستقیم با وزارت جهاد دارد

-          فارغ التحصیل سال 72 از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران هستم

-          در پاسخ به علت عدم شرکت وزیر جهاد در همایشهای دامپزشکی : برنامه ایشان از دو ماه قبل باید تنظیم شود

-          دکتر خلیلیان اهمیت خاصی برای دامپزشکی قائل است

 

دکتر انصاری فرد ، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم سالگرد درگذشت مرحوم پروفسور میرشمسی در گفتگو با حکیم مهر و درباره موضع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص الحاق سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی به وزارت بهداشت گفت : این مسئله ساده‎ای نیست که به راحتی بگوییم موافقیم یا مخالفیم! و بهترین راه برای هر موضوعی این است که کارگروهی تشکیل شده و افراد متخصص و صاحبنظر نقاط قوت و ضعف و فرصت‎ها و تهدیدها و به اصطلاح SWOT را بررسی می‎کنند و الآن هیچ کس به قاطعیت یا با احساسات و تعصب نمی‎تواند بگوید که اینکار خوب است یا بد!

وی افزود : آنچه مسلم است اینکه سازمان دامپزشکی یا مؤسسه رازی ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارند اما آیا تمام سلامت جامعه بعهده وزارت بهداشت است. مثلاً حتی سازمان حفاظت محیط زیست هم بخشی از سلامت جامعه را تضمین می‌کند. سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی هم بخشی از این سلامت را تضمین می کنند.

دکتر انصاری فرد در ادامه اظهار داشت : در ابتدا هم اینها بخشی از وزارت فوائد عامه و بعد وزارت حیوانی بودند و وزارت صحت و سلامت هم وجود داشت اما بر اساس نظرسنجی کارشناسانه از صاحبنظران بین‌المللی به این نتیجه رسیدند که اینطور باشد و در جاهای دیگر دنیا هم تقریباً به همین شکل است و بعضی جاها هم مستقل هستند. مثلاً مریو در فرانسه یک شرکت خصوصی است و هم با وزارت بهداشت و هم با سرویس دامپزشکی کار می کند. به هر حال این بحث ساده‎ای نیست که به راحتی بگوییم کدام شکل بهتر است؟! اما در مجموع تولیدات دامی بخشی از وظایف حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی است و سازمان دامپزشکی هم نظارت بر فرآورده های با منشاء دامی را بعهده دارد و لذا در این زمینه ارتباط مستقیم با این وزارتخانه دارد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که فارغ التحصیل سال 72 در رشته دکترای دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر علت عدم شرکت وزیر جهاد کشاورزی در بسیاری از همایشهای دامپزشکی نظیر چهارده مهر ، کنگره علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و مراسم گرامیداشت سالگرد درگذشت مرحوم پروفسور میرشمسی هم گفت : یک بخشی از این مسئله این است که دیر با ایشان هماهنگ می شود و به خاطر نظم و انضباطی که دارند معمولاً جلساتشان از دو ماه قبل تنظیم می شود. مثلاً آبان ماه به استانی رفته بودم و به من گفتند آقای وزیر اول دی ماه در گیلان خواهند بود!

دکتر انصاری فرد افزود : از سویی دیگر چند کار استراتژیک در وزارتخانه دنبال می‌شود که از جمله هدفمندسازی یارانه‌ها ، افزایش نرخ سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، تدوین نظام جامع تعرفه‌ها ، بحث گوشت و میوه و ارزیابی لازم از نیروها برای آنکه چهار سال با آنان کار بشود و اینها وقت گیر است. ضمن آنکه دکتر خلیلیان توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و دستگاههای دیگر نظیر وزارت بازرگانی ، مجلس و غیره را در اولویت گذاشته است و با حجم بسیار بالایی از کارها درگیر است.

وی اضافه کرد : فکر می کنم در رابطه با همایشهای دامپزشکی باید سیستمی طراحی شود که از چند ماه قبل به وزارتخانه اطلاع داده شود و به طور مثال برای همین مراسم درگذشت مرحوم پروفسور میرشمسی دو یا سه روز پیش از ایشان دعوت شد.

دکتر انصاری فرد افزود : ما نباید توقع داشته باشیم که با حجم کاری بالا وزیر در همه جلسات ما حضور داشته باشد ولی آنچه مسلم است اینکه ایشان اهمیت خاصی برای دامپزشکی قائلند و بخش دامپزشکی را بعنوان پیشگیری کننده از بیماریها بسیار کلیدی می دانند.

 

توضیح حکیم مهر : SWOT کوتاه شده کلمات Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats  و به معنای شناسایی نقاط قوت و ضعف و تحلیل فرصت ها و تهدیدهای سازمانی است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک همکار
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
0
0
از آزاد اندیشی و صداقت جناب آقای دکتر انصاری فرد متشکریم. امید است که الگویی برای افرادی شود که پست و مقام و جاه و جبروت و نیز جوایز آن باعث می شود مصالح نظام و مردم و دامپروان را در نظر نگیرند.

م
نظر شما
ادامه