کد خبر: ۱۰۴۵

حکیم مهرمراسم  گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال مرحوم پروفسور میرشمسی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که به همت جهاد دانشگاهی دانشکده دامپزشکی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران سی‌ام آذرماه برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود که تقدیم می گردد :

این مراسم که قرار بود ساعت 30/12 آغاز گردد با تأخیر حدود 45 دقیقه شروع شد.

به دلیل برگزاری کلاسهای آموزشی معمول دانشکده دامپزشکی این مراسم از ساعت 30/12 تا 30/14 برگزار می شد.

دکتر نظری ، دامپزشک و دانش آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و مجری سیمای جمهوری اسلامی ایران ، اجرای این مراسم را بعهده داشت. تجدید خاطرات دکتر نظری از جلسه دفاع پایان‌نامه و احوال پرسی با برخی اساتید دانشکده هم جالب توجه بود.

از خانواده مرحوم پروفسور میرشمسی ، دختر سوم آن مرحوم ، نوه استاد و یکی دیگر از بستگان ایشان حضور یافته بودند.

استاد دکتر شفیعی جزو اولین افرادی بودند که به پاسداشت مقام آن مرحوم در محل مراسم حضور یافتند.

دقایقی پس از شروع مراسم دکتر نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق رییس اداره روابط عمومی این سازمان در محل مراسم حاضر شدند.

سازمان دامپزشکی کشور در اقدامی شایسته بنری را هم به محل مراسم آورده و در آن از مقام استاد دکتر میرشمسی تجلیل کرده بود.

جمعی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به همراه اساتید دانشکده هم در این همایش حضور داشتند.

دکتر آقامیری رییس سازمان نظام دامپزشکی از جمله مسئولینی بود که در نیمه دوم زمان مراسم در محل تالار حامدی دانشکده دامپزشکی حاضر شد و در کنار رئیس قبلی نظام دامپزشکی ، دکتر صفاریان نشست.

دکتر سلامتی و دکتر جعفری به ترتیب معاونین برنامه ریزی و پشتیبانی و بهداشت ، آموزش و توسعه نظام دامپزشکی هم در مراسم حضور داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم حضور نیافت و پیام وی خطاب به حضار را دکتر نوروزی قرائت نمود.

دکتر دلیمی رئیس مؤسسه رازی هم در این مراسم حضور نداشت و دکتر پایکاری معاون پژوهشی این مؤسسه در مراسم حضور داشت و دقایقی هم به ایراد سخنرانی پرداخت.

دوربین شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران در محل مراسم حاضر بود و گزارشی از این مراسم تهیه و با برخی از منسوبین و همکاران مرحوم پروفسور میرشمسی مصاحبه کرد.

دکتر مطلبی رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات ایران به همراه دکتر طاهری مدیر حوزه ریاست آن مؤسسه در نیمه دوم مراسم در محل تالار حامدی دانشکده دامپزشکی حضور یافتند.

دکتر انصاری فرد ، مدیر کل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از وزارتخانه جهاد کشاورزی در این مراسم حضور داشت.

دکتر تاجیک رئیس دانشکده دامپزشکی ، دکتر ندیم (از پزشکان برجسته و عضو فرهنگستان علوم پزشکی) ، دکتر پایکاری معاون پژوهشی مؤسسه رازی ، دکتر شفیعی چهره ماندگار واکسینولوژی ، خانم افسانه میرشمسی دختر مرحوم پروفسور میرشمسی از سخنرانان مراسم بودند و دکتر نوروزی هم به قرائت پیام وزیر جهاد کشاورزی بسنده کرد.

دقایقی از مراسم به پخش فیلم مصاحبه ضبط شده با مرحوم پروفسور میرشمسی اختصاص یافت.

استاد دکتر بابامخیر از اعضای گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم و دکتر کیایی مدیرگروه دامپزشکی وزارت علوم هم در این مراسم حضور داشتند.

چند تن از مدیران سازمان دامپزشکی و اعضای هیأت علمی مؤسسه رازی هم در این مراسم حضور داشتند.

تلاش دکتر باهنر معاون دانشجویی دانشکده دامپزشکی و دکتر عرفان منش مسئول جهاد دانشگاهی دانشکده دامپزشکی در برگزاری هر چه بهتر این مراسم مشهود بود.

فرزند مرحوم میرشمسی در انتهای سخنرانی خود قطعه شعری از استاد را که به مناسبت درگذشت همسرشان سروده بودند قرائت کرد که بسیار زیبا بود.

از وزارت بهداشت ، دکتر شریفیان (دامپزشک) کارشناس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر در مراسم حضور داشت.

و بزرگترین حاشیه و چه بسا پررنگ تر از متن مراسم ، حسرتی بود از فقدان آن استاد بزرگ که در چهره بسیاری دیده می شد و ای کاش محققان و بزرگان علمی کشور را در زمان حیاتشان دریابیم و از تجربیات و دانش آنها بیشتر بهره مند گردیم.

 

نظر شما
ادامه