کد خبر: ۱۰۳۶۲

حکیم مهر - «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان» با دو کنگره «پزشکی تولید مثل» و «سلول‌های بنیادی» با حضور دانشمندان و پژوهشگران 35 کشور جهان در سالن همایش‌های رازی آغاز شد.

 دکتر امیدوار رضایی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، دکتر حمید گورابی رییس و معاونین پژوهشگاه رویان، جمع زیادی از پژوهشگران و اندیشمندان در حوزه سلول‌های بنیادی و ناباروری در نخستین روز این جشنواره حضور داشتند.

از جمله سخنرانان ایرانی افتتاحیه‌ی این همایش می‌توان به دکتر مرضیه ابراهیمی دبیر علمی جشنواره، دکتر محمدابراهیم پارسا‌نژاد دبیر انجمن علمی باروری و ناباروری ایران و دکتر محمدحسین نصراصفهانی رییس پژوهشکده‌ بیوتکنولوژی پژوهشگاه رویان اشاره کرد.

در روز نخست، سخنرانانی از ایتالیا، استرالیا، آمریکا، دانمارک، ایران و کانادا مقالات و سخنرانی‌های خود را ارائه کردند که «کریستین آلمستروف»، پژوهشگر برگزیده گروه آندرولوژی و علیرضا پویا برگزیده ایرانی این جشنواره از آن جمله‌ هستند.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان از چهارشنبه 15 شهریور ماه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

------------------------------------

کنگره‌های بین‌المللی «پزشکی تولید مثل» و «سلول‌های بنیادی» رویان طی 3 روز برگزاری، در 24 بخش، 148 سخنرانی و مقاله ارائه می‌کنند.

این دو کنگره که از پانزدهم شهریور ماه در سالن همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده و تا هفدهم شهریور ماه در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان ادامه خواهد یافت، دو نشست مشترک دارد.

کنگره بین‌المللی «پزشکی تولید مثل» در روز نخست با 38 سخنرانی و مقاله، کار خود را آغاز کرده و این تعداد در 6 بخش با موضوعاتی چون «حفظ باروری زنان و کیفیت تخمک»، «جنبه‌های پایه و بالینی ناباروری مردان» و «جنبه‌های پایه و بالینی ART» ارائه خواهند شد.

سمینار «پرستاری و مامایی در ناباروری» نیز در نخستین روز جشنواره در قالب کنگره پزشکی تولید مثل برگزار می‌شود.

این کنگره در روز دوم با 42 سخنرانی و ارائه مقاله در 7 بخش با موضوعاتی مانند «پیشگیری و درمان OHSS و PCOS»، «تصویربرداری ناباروری» و «اندومتریوز و عمل جراحی زنان» به کار خود ادامه می‌دهد.

کنگره پزشکی تولید مثل در روز سوم با 19 سخنرانی و مقاله در دو موضوع «حیوانات شبیه‌سازی شده و ترنس ژن و انتخاب اسپرم» و «اخلاق و سلامت در تولید مثل» به کار خود پایان می‌دهد.

کنگره سیزدهم در هر یک از این 3 روز یک پانل تخصصی گفت‌وگو با محوریت «اخلاق و حقوق در ناباروری» نیز برگزار می‌کند.

هشتمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی نیز کار خود را با ارائه 14 سخنرانی و مقاله در دو بخش در روز نخست آغاز می‌کند و با 16 سخنرانی در روز دوم و 9 سخنرانی و مقاله در روز سوم به کار خود پایان می‌دهد.

شش برنده بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان به همراه برگزیده ایرانی این جشنواره نیز در این کنگره‌ها مقالات خود را ارائه خواهند کرد.

به این ترتیب «کریستین آلمستروف» در روز اول کنگره پزشکی تولید مثل و «علیرضا پویا» در روز اول کنگره سلول‌های بیادی به ارائه مقاله خواهند پرداخت.

روز دوم نیز دو کنگره شاهد ارائه مقالات «سیگنه آلمائه»، «چنگ چنگ ژانگ»، «ونجی ژو» و «کائی سائو» خواهند بود.

«لورا سیسیلیلا گیوجالاس» نیز آخرین ارائه کننده این گروه در روز سوم خواهد بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه