کد خبر: ۱۰۳۳۵

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی چناران، تربت حیدریه، بوشهر، خرم‎آباد، اردبیل و کرمان

 

جمع آوری 10 مرکز فروش شیر فله غیر بهداشتی در شهر چناران 


 از ابتدای شهریور ماه سال جاری فروش شیر فله توسط سوپرمارکتها و لبنیاتی های موجود در شهر چناران ممنوع شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان چناران شرایط غیر بهداشتی وعدم رعایت  ضوابط بهداشتی لازم  توسط متصدیان این واحدها  را  علت اصلی  این ممنوعیت عنوان کرد و گفت: متاسفانه شرایط نامطلوب در نگهداری این گونه شیرها، استفاده از انواع افزودنی های غیر مجاز و شکایات متعدد  مصرف کنندگان از کیفیت پایین شیرهای خریداری شده باعث گردید تا شبکه دامپزشکی شهرستان چناران با طرح مسئله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و اخذ مصوبات لازم نسیت به برخورد قانونی با مراکز فروش شیر فله غیر بهداشتی در سطح شهر اقدام نماید لذا از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش از ده مرکز فروش شیر فله غیر بهداشتی در سطح شهر تعطیل و همچنین دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند .
دکتر مجتبی عاشوری همچنین گفت : در حال حاضر به منظور تامین شیر مورد نیاز در سطح شهر چناران تعداد دو مرکز  فروش شیر فله بهداشتی راه اندازی گردیده که از خصوصیات مهم واحدهای راه اندازی شده می توان به رعایت زنجیره سرد، انجام آزمایشات دوره ای و لزوم تهیه شیر از گاوداری های عاری از بیماری سل و بروسلوز  اشاره نمود.

-------------------------

 

نظارت بر سلامت وکیفیت بیش از 5/6هزار تن گوشت مرغ تولیدی در پنج ماهه اول سال 91


کارشناسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه در طول پنج ماهه گذشته با نظارت ، بازدید وبازرسی از 110واحد مرغداری گوشتی شهرستان بیش از 3میلیون قطعه جوجه گوشتی را با مراقبت های فعال و غیر فعال خود تحت نظر داشتند.

بر این اساس در پایان دوره پرورش بیش از 7میلیون کیلوگرم گوشت مرغ سالم وبهداشتی وارد چرخه مصرف انسانی گردیده است .

برای حفظ وسلامت مرغهای تولیدی بیش از 15میلیون دز واکسن بر علیه بیماریهای ویروسی خطرناک همچون آنفلونزا،نیوکاسل،برونشیت وگامبورو استفاده گردیده است.

گزارش شبکه دامپزشکی تربت حیدریه می افزاید : برابر دستورالعملهای سازمانی چندین دوره آموزشی برای مرغداران وهمکاران دامپزشکی دولتی وخصوصی برگزارگردیده است.

 

--------------------------

 

تبریک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به مجموعه دامپزشکی


کسب موفقیت های اخیر دامپزشکی مایه افتخار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و همچنین وزارت جهاد کشاورزی است . 
دکتر نوذر منفرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در دیدار با مدیر کل و جمعی از مسئولین دامپزشکی استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت کسب عنوان رتبه برتر دامپزشکی در جشنواره شهید رجایی گفت : کسب عنوان رتبه برتر نشان از شایستگی مجموعه دامپزشکی استان بوده است که در این بین همواره در ملاقاتهایی که با استاندار و مسئولین سازمان دامپزشکی کشور داشته ایم همواره از زحمات این مجموعه به نیکی یاد کرده اند که این امر باعث افتخار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و همچنین وزارت جهاد کشاورزی است .
دکتر منفرد در ادامه افزود : در چند مدت اخیر تمامی مسائل حساسی که بر عهده دامپزشکی می باشد از جمله بحث قرنطینه ، واردات و صادرات محصولات و همچنین بهداشت مواد غذایی که هر کدام حجم بالایی از فعالیت های دامپزشکی استان محسوب می شود با درایت بالای مدیر کل و دیگر پرسنل زحمتکش دامپزشکی استان بخوبی و در نهایت صحت و سلامت و بدون بروز کوچکترین مشکلی انجام شده است و همچنین در بحث کنترل بازار مرغ نیز فعالیت چشمگیر و موثری صورت گرفت که در نهایت خوشبختانه به افزایش تولید مرغ نیز انجامید .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در پایان یادآور شد : بهرحال مجموعه این فعالیت ها و کسب موفقیت های اخیر طلب می کند که همچنان در راه ترقی و کسب موفقیتهای آتی بیش از پیش نسبت به امور محوله اهتمام داشته باشید .

----------------------------

 

جمع آوری دام های زنده در مبادی ورودی شهر خرم آباد


دکتر مصطفی زبردست رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم آباد  اعلام کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دادستانی  شهرستان ، شبکه بهداشت ، شهرداری ، فرمانداری ،نیروی انتظامی و با مساعدت و همکاری آنها تمام دام ها در مبادی ورودی شهر خرم آباد جمع آوری و به میدان دام  کشتار گاه گلشن دام انتقال پیدا کردند.

وی اضافه کرد : در اجرای این عملیات در نظر است تمام افرادی که به نحوی سبب انتقال آلودگی به داخل شهر می شوند و اصرار بر انجام این تخلف می نمایند به مراکز قضایی معرفی شوند.

-----------------------------

 

صعود گروه کوهنوردی دامپزشکی اردبیل به قله بُزقوش سراب


بـه منـاسبـت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر گروه کوهنوردی دامپزشکی اردبیل متشکل از 17 نفر به قله 3302 متری بُزقوش سراب صعود کرد.

 

------------------------------

 

رئیس اداره آموزش دامپزشکی کرمان:
بیماری طاعون نشخوارکنندگان محصول قاچاق دام است


رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مهم‌ترین دلیل ورود بیماری طاعون نشخوارکنندگان به ایران پدیده قاچاق دام است.
آذر نامجو اظهار داشت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری مسری مهم است.

وی افزود: در صورت عدم شناسایی به موقع این بیماری احتمال بروز خسارات شدید به تولیدات و جمعیت دامی منطقه درگیر وجود دارد.

نامجو با اشاره به اینکه این بیماری از طریق تماس مستقیم دام آلوده با دام سالم منتقل می‌شود، گفت: مهم‌ترین دلیل ورود این بیماری به کشور ایران پدیده قاچاق دام است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات‌الریه، التهاب روده‌ها و اسهال مهم‌ترین علائم این بیماری هستند.

نامجو ردیابی سریع و واکسیناسیون هدفمند را مهم‌ترین سیاست اداره کل دامپزشکی استان کرمان در کنترل و پیشگیری از این بیماری دانست و اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین رئوس سیاست‌های کنترلی این اداره کل در مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اجرای برنامه‌های آموزشی مداوم برای نیروهای بخش فنی دولتی و خصوصی است.

وی عنوان کرد: رئوس این آموزش‌ها شامل تشخیص بالینی، کالبدگشایی بیماری، نمونه‌ برداری صحیح و نیز ضرورت گزارش صحیح و به موقع بیماری است.

رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان ارتقای سطح تخصصی و مهارت‌های فنی و مدیریتی کارشناسان و کارکنان این اداره کل را از راه‌های مقابله با این بیماری اعلام کرد.

 

نظر شما
ادامه