کد خبر: ۱۰۱۴۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
حکیم مهر به مسئولین امر هشدار می دهد در صورت غفلت و دخالت افرادی که فاقد صلاحیت و توانمندی مداخله بهداشتی باشند ممکن است روند اصولی رسیدگی بهداشتی به امور مناطق زلزله‏زده تحت تأثیر قرار گیرد / لازم است همه افراد داوطلب صرفاً تحت نظر دامپزشکان نسبت به رسیدگی به امور حیوانات اقدام و جداً از هرگونه اقدامی غیر از این راه پرهیز نمایند...

حکیم مهر - خبرگزاری مهر نوشت : " گروههای امداد و نجات حیوانات با اعزام به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به کمک دام‌هایی که بی‌صاحب مانده اند و یا صاحبان آنها مشغول عزاداری برای از دست رفتگان و یا رسیدگی به مصدومان هستند و یا از همه مهمتر میل و توانی به نگهداری از حیوانات خود را ندارند شتافتند.
به گزارش خبرنگار مهر، در زلزله آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ بلایای طبیعی در ایران، یگان امداد و نجات دیده بان حقوق حیوانات به مناطق زلزله زده اعزام شد. بی شک این حرکت اتفاقی ماندگار در فعالیتهای حمایت از حیواناتی ایران و آغازی برای برنامه ریزی و ایجاد تیم های امداد و نجات در سوانح بعدی است.

در این روزها امداد رسانی به هموطنان زلزله زده مان در صدر برنامه های هر ایرانی وطن دوست قرار دارد و همگان می کوشند نقشی در این حرکت ملی داشته باشند. شدت ویرانی ها زیاد است و نیاز به کمک رسانی همچنان احساس می شود. قطعاً برخی از هموطنانمان با شنیدن خبر اعزام گروهی برای امداد رسانی به حیوانات، خواهند گفت در این شرایط چه نیازی به امداد رسانی به حیوانات است و انسانها در اولویت قرار دارند و بهتر است نیروها صرف خدمت رسانی به انسانها شود.

در حقیقت بازماندگان حوادث طبیعی با دو غم بزرگ مواجه هستند. غم از دست دادن عزیزان و خویشاوندان و غم ناشی از دست رفتن سرمایه های مادی.

در این رابطه سپهر سلیمی فعال محیط زیست می گوید: از آنجایی که عموم روستائیان ما به کشاورزی و دامداری مشغول هستند و دام ها بخش بزرگی از سرمایه مادی هر روستایی محسوب می شود. در روزهای پس از زلزله نگهداری و رسیدگی به دام هایی که بی صاحب مانده اند و یا صاحبان آنها مشغول عزاداری برای از دست رفتگان و یا رسیدگی به مصدومان هستند و یا از همه مهمتر میل و توانی به نگهداری از حیوانات خود ندارند از مهمترین فعالیتهایی است که باید صورت گیرد. حفظ دام ها یعنی حفظ سرمایه مادی روستائیان و حفظ این سرمایه مسیر بازگشت روستائیان به زندگی را تسریع و تسهیل می کند.

به گفته وی، شاید تنها یک دامدار بداند که چه پیوند عاطفی بین یک روستایی دامدار با حیواناتش وجود دارد. گاو، گوسفند، مرغ و خروس و سگ هر کدام بخشی از زندگی و یا شاید خانواده ی یک روستایی هستند. اگر چه امروز در محیط های شهری نیز پیوند عاطفی بین صاحبان حیوانات خانگی و حیوانات وجود دارد.

سلیمی در ادامه می گوید: پیوند عاطفی بین انسان و حیوان می تواند نقش موثری در ترمیم عوارض روحی بعد از بلایای طبیعی داشته باشد و از اینرو نجات حیوانات در این مناطق به شدت احساس می شود.

پس از بلایای طبیعی، بخشی از حیوانات تلف می شوند و در گیر و دار اتفاقات پس از آن، جمع آوری اجساد حیوانات مرده با کندی صورت می گیرد و این مساله می تواند زمینه شیوع بیماریهای دامی و یا بیماری های مشترک انسان و دام را فراهم آورد.

از این رو تیم های امداد حیوانات می توانند علاوه بر کمک به حیوانات مصدوم و آسیب دیده، نسبت به دفن بهداشتی حیوانات مرده اقدام کنند.

این فعال محیط زیست اضافه می کند: از بین رفتن منازل، وجود احتمالی جسد های احتمالی انسان و دام در مناطق زلزله زده می تواند باعث هجوم حیوانات وحشی به مناطق زلزله زده شود که حضور تیم های آموزش دیده برای دفع خطر حمله حیوانات وحشی به مناطق حادثه دیده می تواند نقش موثری در کاهش این مشکل داشته باشد.

فراتر از بعد امدادرسانی و فعالیتهای اجرایی، حضور بخشی از دوستداران حیوانات برای نجات حیوانات در مناطق آسیب دیده به این معنی است که حمایت از حیوانات به عنوان بخشی از اعتقادات و باورهای هر شهروند متمدن باید مورد توجه قرار بگیرد. حیوانات نیز همچون ما حق حیات دارند و این وظیفه ی ماست که در حوادث طبیعی تا سرحد امکان یاری رسان حیوانات باشیم.

اگر در این روزهای سخت حیوانات را از یاد نبریم آنگاه به تدریج شاهد کاهش حیوان آزاری و شنیدن خبرهای دردناک در خصوص رفتار آدمیان با حیوانات خواهیم بود.

شهرام امیری شریفی عضو انجمن دیده بان حقوق حیوانات در این باره می گوید: در پی زلزله اخیر شمال غرب کشور که باعث کشته و زخمی شدن شمار قابل توجهی از هموطنانمان شد، یگان امداد و نجات حیوانات جهت انجام ماموریت محوله شب گذشته به منطقه اعزام شد.

به گفته وی، طبق هماهنگی های به عمل آمده تیمی متشکل از امدادگران جهت رسیدگی به امور حیوانات به مناطق زلزله زده عزیمت کرده اند. یگان امداد و نجات در این ماموریت وظیفه دارد جهت جلوگیری از تقابل مضر بین هموطنان عزیز و حیات وحش، نجات، درمان و تیمار حیوانات رهیده از خطر و جلوگیری از بروز هر گونه مشکل از جانب حیوانات در منطقه فعالیت کند.

شریفی اضافه می کند: طبق برنامه اولیه، امدادگران یگان امداد و نجات شب پنجشنبه مورخ ۲۶ امرداد از تهران به سمت منطقه اعزام شده و هم اکنون در منطقه حضور دارند.

بنا به اخبار واصله، رها شدن احشام و حیوانات در منطقه و عدم حضور هیچ گروه فعال مرتبط با حیوانات موجب شده شایعه حضور حیات وحش در تاریکی شب برای شکار این حیوانات موجب ترس هموطنان آسیب دیده شود که بر اساس گشت و پایش نیروهای امدادی دیده بان حقوق حیوانات در 6 روستا حضور حیوانات وحشی به غیر از گرگ های محلی که پیش زلزله هم در منطق وجود داشته اند رد شده است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در خصوص دفن احشام وجود ندارد یاد آور می شود در حال حاضر دامها تنها سرمایه به جا مانده برای روستاییان هستند بنابراین نجان احشام ضروری به نظر می رسد.

شریفی در ادامه می گوید: در حال حاضر مجاری آب از اجساد حیوانات با همکاری نیرو های سازمان محیط زیست و استفاده از امکانات جهاد کشاورزی پاکسازی شده است.

وی اضافه می کند: از ارگان های مسوول مستقیم در امور حیوانات تقاضا داریم ضمن تشکیل تیم امداد رسانی در سوانح طبیعی و اقدام جهت کمک رسانی به حیوانات در چنین شرایطی، از بروز هر گونه مشکل متقابل حیوانات و مردم سانحه دیده جلوگیری کنند.

به گفته این عضو دیده بان حقوق حیوانات، با توجه به نیازمندی های این گروه، بعد فاصله و پیش بینی ۴ روز حضور این تیم در منطقه، جهت تامین هزینه اعزام، تجهیز و خرید لوازم امداد رسانی نیازمند کمک فوری مالی هستیم.

داوطلبان اعزام به منطقه می توانند جهت ثبت نام در تیم کمکی با مراجعه به سایت دیده بان حقوق حیوانات به آدرس www. arw .ir از طریق فرم همکاری داوطلبانه، یا راه های ارتباطی اعلام آمادگی کنند تا در صورت نیاز بعد از توجیه به منطقه اعزام شوند.

اعزام یگان امداد و نجات توسط دیده بان حقوق حیوانات به مناطق آسیب دیده شروعی خواهد بود برای برنامه ریزی و سازماندهی گروههای بیشتر برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه آتی بنابراین لازم است همه دوستداران محیط زیست و حیوانات در سراسر جهان از این حرکت تا سر حد امکان حمایت کنند و حمایت های مادی و معنوی خود را از این گروه دریغ نکنند."

حکیم مهر ضمن ارج نهادن به احساس مسئولیت همه هموطنان بخصوص غیردامپزشکان دوستدار حیوانات (به ویژه دست‎اندرکاران ارجمند پایگاه خبری دیده‎بان حقوق حیوانات) در کمک به حیوانات زلزله‏زده به مسئولین امر هشدار می دهد در صورت غفلت و دخالت افرادی که فاقد صلاحیت و توانمندی مداخله بهداشتی باشند ممکن است روند اصولی رسیدگی بهداشتی به امور مناطق زلزله‏زده تحت تأثیر قرار گیرد. لذا لازم است همه افراد داوطلب صرفاً تحت نظر دامپزشکان (با مدیریت و سرپرستی دامپزشکان و مراجع قانونی دامپزشکی) نسبت به رسیدگی به امور حیوانات اقدام و جداً از هرگونه اقدامی غیر از این راه پرهیز نمایند.

بر اساس ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی کشور "در صورتی‌ که‌ اشخاصی‌ بدون‌ اخذ پروانه‌ از -این- سازمان‌ به‌ مایه‌کوبی‌ و درمان‌ اشتغال‌ ورزند به‌ تقاضای‌ سازمان‌ مورد تعقیب‌ قرار گرفته‌ و به‌ سه‌ تا شش‌ ماه‌ حبس‌ تادیبی‌ محکوم‌ خواهند شد."

 

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
با سلام.
با تبریک صمیمانه عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات به مدیر مسئول و همکاران و عموم بینندگان معزز حکیم مهر
این تذکر آقای دکتر لطفی زاده در عدم دخالت مسئولین غیر دامپزشک در درمان و پیشگیری از بیماریهای دامی، بجا و قابل تامل است. ای کاش واقعا مسئولین محترم سازمان و اداره کل استان در پیگیری این امر، جدی باشند.
با تشکر مجدد از دقت نظر مدیر مسئول محترم حکیم مهر
سپهر سلیمی
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
باسلام و عرض ادب
خوب شد که حکیم مهر کل متن خبر را گذاشته و گرنه تصور می شد که تنها بخشی از خبر را می داند.

همانطور که در متن آمده، تنها بخشی از کار درمان حیوانات است و بخش عمده کار فعالیتهایی است که نیازی به تخصص دامپزشکی ندارد ولی در جهت حمایت از حیوانات است. ظاهرن حکیم مهر بخش کوچک خالی لیوان را دیده.
ضمن اینکه حکیم مهر از کجا می داند همراه این گروه دامپزشک نبوده؟! احتمالن دامپزشکان محترم شکل و قیافه خاصی دارند که از روی عکس ها قابل تشخیص بوده؟!

به عنوان یک دوستدار حیوانات که خوشبختانه از این راه ارتزاق نمی کنم و از راه حیوانات هیچگونه منفعت مادی عایدم نمی شود عرض می کنم این کار که برای اولین بار انجام شده، کاری بزرگ است و باید دست دست اندرکاران آنرا به گرمی فشرد.
قطعن در شروع هر کاری حب و بغض ها و حسادت هایی ممکن است دیده شود. اگر غیر از این می بود جای تعجب داشت ...
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
جناب آقای سلیمی / ضمن تشکر از بازدید جنابعالی / ظاهراً به پرانتز بعد از صرفاً تحت نظر دامپزشکان در پایان خبر توجه نفرموده اید. به فرض هم اگر دامپزشکی همراه بوده باشد (که در خبر به آن اشاره ای هم نشده است) ساماندهی و اعزام دامپزشک توسط یک تیم غیردامپزشک مانند آن است که مثلاً یک مهندس مکانیک تعدادی پزشک را به منطقه اعزام کند و کار درمان انجام دهد! به نظر شما اگر اینکار صورت بگیرد واکنش سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت چیست؟ امیدوارم حتماً در اسرع وقت این اشتباه را اصلاح نموده و کار خیرخواهانه خود را که در حکیم مهر (بدور از حب و بغض) ارج نهاده شده با اقدامی غیرقانونی و غیرکارشناسی زیرسوال نبرید. با تشکر
روشنک شهبازی
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
1) از کجا معلوم که این اقدامات بدون حضور و نظارت افراد متخصص و مجرب صورت گرفته? کی قرار است یاد بگیریم اصل را باید بر صحت کردار و گفتار افراد بگذاریم, مگر اینکه مستندا خلاف این امر ثابت شود, ان هم در چنین موردی که حسن نیت این افراد مسلم است.
2) اقدام به کمک های اولیه, رساندن اب و غذا و تخصیص مکانی برای اسکان موقت احشام و سایر حیوانات نیازمند تفاوت فاحشی با مایه کوبی, درمان و تحویز دارویی دارد که در متن ماده ذکر گشته که به سادگی حتی توسط کودکی دبستانی قابل تشخیص است.
و همانطور که می دانیم در امور کیفری اصل بر تفسیر مضیق قوانین است و پر واضح است که با توضیح اخیر اعمال این گروه به هیچ وجه, حتی با فرض عدم نظارت دامپزشک مشمول این ماده نخواهد شد.
3) به نظر می رسد سرچشمه چنین واکنش ها و استناد های بی اساس به قوانین و اشاره انگشت اتهام به سمت دوستداران و دلسوزان متعهد و صد البته اهل عمل این حوزه, ترس از برجسته شدن عدم اقدام و اتخاذ سیاست تساهل و تسامح در این خصوص توسط نهاد مسول باشد. نه الزاما پافشاری بر اجرای صحیح و بی قید قوانین....
شاید یاداوری این نکته نیز خالی از فایده نباشد که جامعه حیوان دوستان ایرانی هنوز ترازدی کشتار شیرهای باغ وحش ارم را به دلیل ابتلا به بیماری مشمشه, به دلیل تغذیه از گوشت الوده خرهای وارداتی از یاد نبرده است,
فاجعه ای که می توانست با عمل سازمان دامپزشکی به وظایفش هرگز رخ ندهد....
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
به نظر من نظام دامپزشکی باید با این گروه غیرقانونی برخورد کنه نمیشه که هرکسی دلش خواست گروه تشکیل بده بگه این به تخصص شما ربطی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
با سلام و تبریک عید سعید فطر
واقعا تذکر حکیم مهر و عنوان این مطلب جای تشکر دارد. متاسفانه جند وقته که به بهانه حمایت از حیوانات بی سرپرست هر کسی هر جور که فکر می کنه در این زمینه وارد عمل شده است. البته این بدلیل ناکارآمد بودن انجمن حمایت از حیوانات است. در ایران معمولا کارگروهی بلد نیستند و هر کسی احساس ریاست دارد به همین دلیل به جای سازماندهی در یک انجمن بین الملی، گروههای حمایتی مثل قارچ رشد کرده اند. انجام کار حمایتی نیاز به دانش دارد ولی در ایران هر کسی که ....... میاد و یه گروه حمایتی تشکیل می دهد. خیلی از این افراد حتی نوع تغذیه و شرایط لازم برای حیوانات را نمی دانند و خیلی اوقات به جای کمک وضعیت را بدتر می کنند. (دوستی خاله خرسه) جدیدا مد شده در سایتهای ارتباط جمعی اول یه شرح حال دردناک از حیوانی که پیدا شده می دهند بعد .... برای جمع آوری پول (...جدید) آخه کسی نیست بگه اگر پول ندارید چرا اینکار را می کنید وقتی پول دارید حیوان را به دامپزشک ارجاع داده و اگر پول ندارید کاری انجام ندهید. ولی چون ..... هست نجات حیوان بهانه می شود. امیدوارم با تدابیر دست اندرکاران و مسئولین دولتی اینچنین انجمنهایی سازمان دهی شده و تحت نظارت متخصصین به فعالیت بپردازند.
یک همکار
|
-
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
دوست و همکار محترم،
به جای بوسیدن دست این افراد و عزیز کردن دامپزشک و دامپزشکی در جامعه، دامپزشک را فردی جویای نام و مال جلوه می دهید. به خدا خدمت به جانداران نزد خدا عزیز است و ارزشمند. چشم باز کنید و اشتباهات همکاران را ببینید به جای خرده گیری به افرادی که حتی اگر همکار نباشند از بعضی همکاران مفیدترند.
خدا گواه است که ما کارهای هم را می بینیم ولی چون همکاریم سکوت می کنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
..... نشستی پشت کامپیوتر ......... به کامنتا جواب میدی؟ کامنت جواب دادن در شان رییسی که القابش یک متره نیست ....... قربونت بیا یه سر بریم منطقه زلزله زده حق ماموریت بگیریم با پولش یک منشی استخدام کن کامنت جواب بده و به مردم گیر بده
دامپزشک
|
-
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
سلام مجدد
شما خودتون کلاتونو قاضی کنید تو متن خبر بعد از کلی به به و چه چه آمده که به ما کمک مالی کنید. در این وضعیت که همه دارن به زلزله زده ها کمک می کنند گفتن این حرف که به ما پول بدین تا ما بهتر کمک کنیم یعنی چی؟ از شما همکار عزیز این حرف بعیده که افراد غیر دامپزشک در کار دامپزشک دخالت کنند و شما بخواهید دستشان را ببوسید. این یه قانون کلیه که افرادی که در یه حرفه درس خوندن و تخصصی دارند فقط مجاز به انجام آن کار هستند. با این حرفها و طرفداریهای بیخودی زمینه دخالت افراد را ایجاد می کنید در حالیکه در مورد پزشکی اصلا اجازه همچین کاری داده نمی شه. افراد داوطلب برای کمک در هلال احمر آموزش می بینند و سازماندهی می شوند سپس به مناطق مورد نیاز اعزام می شوند. در مورد افراد دوستدار حیوان هم باید به همین صورت باشد و از فعالیت انجمنهایی که حتی مجوز هم ندارند باید جلوگیری کرد و اینکار از ابتدا توسط خود ما دامپزشکان انجام می شود. پس به جای طرفداری غیرمنطقی و سودجویانه بهتر است دنبال راه حلی باشیم که هر کس از راه می رسد خود را محق در انجام درمان حیوانات نداند. یه سوال از همکار عزیز داشتم چند بار تا به حال شده که از همین مراجعین و دوستداران پیش شما آمده و پشت سر همکار دیگر صحبت کرده اند و شما برخوردی نکرده اید؟ یا چند بار پیش آمده که این افراد درمان خودشان و تشخیص خودشان را به شما یادآوری کرده اند؟ همین برخوردهای ما است که ارزش یک رشته را تعیین می کند. برای همین است که مردم می گویند دامپزشک است دیگه و نمی دانند ما چند سال درس خوانده ایم تا دامپزشک شده ایم. خواهش می کنم جلوی این دخالتهای غیر دامپزشکان ایستاده و راه حلی بیابیم که دیگر هر کس جرات دخالت در امور دامپزشکی را نداشته باشد.
یک همکار
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
دوست و همکار محترم،
باید قبل از دامپزشک بودن انسان بود
در این وضعیت که همه دارن به زلزله زده ها کمک می کنند شما در پایتخت نشستید و به دنبال راهکار سود دهی به جامعه دامپزشکی هستید؟ به خداوندی خدا این برخورد و سودجو نمایش دادن دامپزشک به حال همکاران مضر تر است.
خودتون کلاهتونو قاضی کنید ببینید گروهی که اینقدر منسجم عمل می کنه از من و شمایی که داریم از خونه خودمون و پشت صندلی نظر میدیم مفیدتر نیست؟
اگر هدف کمک دامپزشکی باشه و برخورد تخصصی، منطقی تر اینه که به این دوستان بپیوندید و اگر مشکلی در امور تخصصی داشتند رفعش کنید، اگر هم به دنبال حق ماموریت هستید و این چیز ها که روح دامپزشکی رو می برید زیر سوال
همکار عزیز! آیا حاضرید در رکاب هم گروهی تشکیل دهیم و مجانا به منطقه عزیمت کنیم جهت کاهش بار اندوه و غم هموطنان؟ یا قسم خورده اید با جراخی سگ های فانتزی و فروش وسایل نگهداری حیوانات ....... کسب مال کنید؟
دامپزشک مظهر مهر است و نباید .... جلوه کند. اینجا هم حکیم مهر است که تایید این دید است. دامپزشک یاری رسان حیوانات است..
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
همکار عزیز
فکر کنم شما کلا مسائل را قاطی کردید. این مسئله ربطی به انسانیت و ... نداشته بلکه یک حق صنفی است. مثل اینکه تو ایران رسمه همه چیزها را با هم قاطی کنیم و آخرش چیزی دستگیرمون نشه. دخالت یه سری افراد در کار دامپزشکان را با عناوین انسان دوستانه و کمک به زلزله زده ها نمی توان توجیه کرد. این مسئله ربطی به درآمد دامپزشکان و جراحی و پشت میز نشستن نداره. یک کار اشتباهی انجام شده به جای توجیه باید راهکار را پیدا کنیم. رفتن ما به آنجا باید توسط سازمان دامپزشکی سازمان دهی می شد که اگر نشده باید آنها پاسخگو باشند که چرا دامپزشکان داوطلب را سازماندهی نکرده و اعزام نکرده اند. پس نرفتن ما و نحوه درآمد ما توجیه کننده کار این افراد نیست. البته من شک دارم که شما دامپزشک باشید چون مثل یک فرد عامی که سر رشته ای از دامپزشکی ندارد در مورد این رشته حرف می زنید. امیدوارم به جای سفسطه و از هر دری سخن گفتن، روح مطالب گفته شده را درک کرده و برای آن راه حلی پیدا کنیم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
ای کاش از طرف مسئولین سازمان دامپزشکی هم یک کلام راجع به این موارد مهم میشنیدیم.
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
وقتی دامپزشکان به مداوای انسان ها مشغول می شوند و حکیم مهر از این رفتار آنها حمایت می کند و می نویسد که بهترین گزینه برای کمک به انسان ها دامپزشکان هستند چرا نباید غیر دامپزشک حیوان مداوا کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر حمایت حکیم مهر از رفتار غیر تخصصی سازمان دامپزشکی همین چند روز پیش از خاطر مدیر مسئول محترم رفته که حالا فریاد وا مصیبتا سر می دهد!
حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
بیننده محترم / با سلام و تشکر از بازدید و اظهار نظر شما - حکیم مهر به هیچ وجه مدافع یا حامی دخالت دامپزشکان در کار درمان انسان نبوده و نیست و برداشت جنابعالی کاملاً اشتباه است. هیچگاه هم حکیم مهر ننوشته است که دامپزشکان بهترین گزینه برای کمک به انسانها هستند(!) ضمن آنکه تفاوت امداد و درمان (مداوا) مشخص است و خبری هم که بدان اشاره داشتید ناظر به همین مسئله بود. خواهشمند است خبر مربوطه که ذیل همین مطلب در بخش خبر مرتبط هم آمده (با عنوان یکی بر سر شاخ بن می برید...) را مجدداً و با دقت مطالعه فرمایید. دخالت هر گروه در کار تخصصی گروه دیگر چه دامپزشکان و چه پزشکان و چه غیر از این دو امری اشتباه و مورد نقد است.
ر.صادقی
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
همکار خوب،
شک ندارم که شما جوان هستید و سرد و گرم نچشیده.
من مازندران مشغول خدمت هستم و از نسل مو سپیدهای همکار. شاید قدیمی باشم ولی با لحن شما عامی محسوب نمیشوم. به هر کس و هر چیز شک نکنید تا فردی هم پیدا نشود و شک کند که شما خبرنویس حکیم مهر هستید و این سایت خوب دکان شماست. منسجم باشید ولی ارزشی و اخلاقی و همیشه خدا را در نظر داشته باشید. ما میهمان امروز و فرداییم و دلگیر نخواهیم شد از جوانان برومند دامپزشک. به فکر آینده باشید و سن و زمانی که در گردش چرخ گردون سالمند شدید.
همکار قدیمی و کوچک شما
ارین
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
با سلام
در کامنت اخر گفته شده از کجا معلوم همراه گروه دامپزشک نبوده مگر از روی عکسها مشخص است ،راستی شما چگونه تشخیص دادید دامپزشک در گروه نبوده همان کسی که در حال معاینه گوساله است و یا مایه کوبی گوسفند از دامپزشکان مطرح پارک پردیسان هستند
کیان ش
|
-
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
0
0
برای سایت وزین شما متاسفم که همه چیز را با هم قاطی کرده اید.... دکتر لطفی متاسفم برای شما .... امیدوارم همگی به راه راست هدایت شویم.
کیان ش
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
0
دوستان دامپزشک .... هنوز تزاژدی کشتار شیرهای باغ وحش ارم آن هم به خاطر بی سوادی تعدادی از همکاران شما از یاد نرفته است.... خود را اصلاح کنید نه اینکه زحمت های افراد دیگر را زیر سئوال ببرید.....
نظر شما
ادامه